Így kell az M6-os alagútjaiban biztonságosan közlekedni

MTI2010. március 23. 16:22

Az M6/M60 autópálya Szekszárd-Pécs közötti szakaszának jövő heti átadására készülve a beruházó Mecsek Autópálya Koncessziós (MAK) Zrt. kampányt indított annak érdekében, hogy az autósok megismerjék a Bátaszék és Véménd között található gyorsforgalmi alagutak biztonságos használatának szabályait - írja az MTI.

A MAK Zrt. ennek érdekében alagútbiztonsági tájékoztatót készített, amely az alagutakon történő áthaladás szabályairól, és a vészhelyzetekben tanúsítandó helyes magatartásról nyújt tájékoztatást. A három nyelvű - magyar, angol és német - tájékoztató füzetet a pálya mentén található benzinkutaknál helyezték el, illetve erre a linkre kattintva elektronikus formában is elérhető.

Az alagutakban közlekedők biztonságára 24 órás folyamatos készenléti szolgálatot ellátó alagútüzemeltető személyzet ügyel egy központi számítógépes rendszer segítségével. Emellett 50 méterenként nyomógombos segélykérő- és tűzjelző készülék, 150 méterenként segélykérő fülke található ahol poroltót is elhelyeztek, illetve a két leghosszabb alagútban, 300 méterenként vészátjárók vannak.

A Szekszárd-Pécs közötti 81 kilométeres szakaszon találhatók Magyarország első gyorsforgalmi közúti alagútjai. Bátaszék és Véménd között összesen négy átjáró épült, amelyek közül a leghosszabb 1331 méteres. Ezen kívül van még egy 865 méter, illetve két rövidebb: egy 418, illetve egy 399 méter hosszúságú.

A Mont Blanc alagútban 1999-ben bekövetkezett katasztrófa óta az alagutakra szigorú biztonsági előírások vonatkoznak, ezek érvényesek az M6-/M60-as átjáróira is. A Francia- és Olaszországot összekötő Mont Blanc alagútban keletkezett tűzben negyvenketten vesztették életüket; a vizsgálatok szerint azért, mert az átjáró ventillátorrendszerét nem megfelelően működtették.

Címkék: