Gázszag a Maruti Suzukinál: robbantani készülnek

Pénzcentrum2009. június 23. 15:02

Az indiai Maruti Suzuki elnök-vezérigazgatója a gyár mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a személyautók gyártásában 2010-re kategóriánként legalább egy modell esetében ráállnak a CNG (sűrített földgáz) meghajtás előállítására.

"Terveink szerint 2010-től minden kategóriában legalább egy modell elérhető lesz CNG-meghajtással, ezzel párhuzamosan leállítjuk az LPG (folyékony gáz) meghajtású autók előállítását" - mondta a vezérigazgató.

Az új erőforrások környezetvédelmi besorolása a nemzetközi sztenderdek szerint egy szinttel kedvezőbb, és bár az előállítási költségek magasabbak, hosszú távon az új rendszer használata pénztárcakímélőbbnek bizonyulhat.

Meg nem erősített hírek szerint elsőként az eladási toplisták élén álló Alto lesz elérhető az új erőforrással, de a vásárlók első alkalommal csak 2010-ben találkozhatnak a szalonokban a CNG meghajtású modellel.

Indiában a gáz egységára mindössze harmada a benzinnek, ami piaci robbanást eredményezhet az eladások tekintetében. A költségmegtakarítás a csökkentett szennyezőanyag-kibocsátású és környezetbarát autók esetében óriási lehet. Indiában vannak olyan tartományok, ahol a teljes tömegközlekedést gázüzemű járművek biztosítják.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A megfelelően kialakított sűrített földgázzal működő motor a benzinmotorral összehasonlítva legmagasabb tengelyteljesítményt nyújt, mivel a sűrített földgáz oktánszáma magasabb, mint a benziné. Az Otto-motorokhoz alkalmazható CNG berendezés tartalmaz egy nyomás szabályzót, egy gázkeverőt, vagy gáz-injektort. Az újabb CNG berendezések elektronikusan több pontos befecskendezéssel működnek, hasonlóan a napjainkban használt autókban működő gázolaj befecskendezési rendszerekhez.

Címkék: