Influencerekre csapott le a GVH: gyerekeket vertek át, csúnya bírságot kaptak

Pénzcentrum2022. május 17. 16:28

Bírságot szabott ki három hazai influencer-ügynökségre is a Gazdasági Versenyhivatal, miután azok hiányosan teljesítették a jogsértően reklámozott Ask Bongo SMS-játék kapcsán előírt kötelezéseket, tájékoztatta lapunkat a GVH.

A nemzeti versenyhatóság tavaly májusban 350 milliós bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. A játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett emelt díjas SMS-ek küldésére bírni gyermekeket. A GVH az ügyben megállapította három hazai influenszer-ügynökség és egy webtartalom-gyártó felelősségét is, de – együttműködésükre tekintettel – bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő.

A Versenyhivatal a határidő lejártával utóvizsgálat keretében ellenőrizte a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését. Az eljárás azt állapította meg, hogy a négy vállalkozásból hárman késve, vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre a hatóság által előírt programot. Mivel a kötelezések valamennyi eleme – így a határidők betartása és a megfelelő igazolás – egyformán lényeges a közérdek megfelelő érvényesülése szempontjából, a GVH minden esetben szigorúan ellenőrzi a döntéseiben előírtak megvalósítását. A hatóság ennek megfelelően összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre: a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re. és a Social Guru Magyarország Kft.-re.

Címkék:
bírság, gvh, hatóság, versenyhivatal, hazai, youtuber, influencer, influenszer, influenszerek,