Elmosta az akciókat a boom: elfelejthetik az ingyen ezt-azt a lakásvásárlók

Nagy Bálint2017. június 15. 05:27

Ugyan a jelen piaci környezetben nem jellemzőek a kapcsolódó termékakciók a lakáspiacon, apróbb kedvezményekre így is van példa. Hazai fejlesztőket kérdeztünk arról, hogyan lehet ma kitűnni az erőteljes reklámzajból?

Hiába érik egymást az újabb és újabb lakóingatlan fejlesztések Budapesten, még így is jóval nagyobb a kereslet, mint a kínálat. Így persze az sem meglepő, hogy az árszínvonal változó intenzitású, de folyamatos emelkedése mellett jelenleg gyakorlatilag nincs áralku az új építésű lakóingatlanok piacán. Ez persze nem jelenti azt, hogy a fejlesztők nem vetnek be minden működőképes, gazdaságilag is hatékony marketingeszközt az értékesítés folyamán. És a hangsúly természetesen a gazdaságilag is hatékony szavakon van.

Két nappal ezelőtt írtunk például arról, hogy a magyar lakáspiacot (az új és használt lakások piacát egyaránt) górcső alá véve például egyértelműen kijelenthető, hogy az ingatlanok árazásában a 9-es számjegy különös jelentőséggel bír. Mint írtuk, szakértői megfigyelések szerint egy ingatlan átlagosan magasabb áron - és gyakran gyorsabban is - kel el, ha az eredeti ára 0 helyett 9-re végződik. Ingatlanárak esetben persze fontos megjegyezni, hogy a pszichológiai erő az utolsó nem nulla számjegyben rejlik: így a 19 900 000 és 19 990 000 forint egyaránt a taktikus árazás jó példái.

Kíváncsiak voltunk ugyanakkor arra is, ha árkedvezményre nincs is példa most a lakáspiacon, egyéb csábító ajándékokkal próbálkoznak-e az értékesítésnél. Korábban ugyanis jellemző volt, hogy különböző kedvezményekkel, termékakciókkal, például ajándék konyhabútorral vagy komolyabb háztartási eszközökkel, all inclusive utazással, vagy épp teljes körű lakásbiztosítással csábították a fejlesztők a vásárlókat. Nos, a legnagyobb piaci szereplők tájékoztatása szerint ugyan a jelen piaci környezetben nem jellemzőek a kapcsolódó termékakciók, apróbb kedvezményekre így is van példa.

A Metrodom például az elmúlt 5 évben soha nem élt időszakos akciók (árengedmény, valamilyen ajándék) eszközével, tapasztalataink szerint az elmúlt évek erőteljesen keresleti piacán ilyen típusú eladásösztönzőkre egyszerűen nem volt szükség. Mint mondják, tapasztalataik alapján az ügyfelek a fejlesztők ajánlatait racionálisan értékelve hozzák meg a döntést a lokáció, az ár, az alaprajz és sok más szempont figyelembe vételével, amin egy-egy akció jellemzően nem sokat változtat.

A saját meglátásom szerint valóban érdemi, komolyabb árengedményre lefordítható akciókat a piaci szereplők jellemzően akkor használnak, ha "félreárazták" az ingatlanokat, ilyenkor az akció gyakorlatilag egy sima, utólagos árkorrekció. Ugyanakkor a vevők egyre inkább figyelnek a részletekre, ezért mi a minőség és a felszereltség folyamatos - de nem akció jellegű - javításával kínálunk egyre többet, mint amilyen például a fejlett okosotthon rendszer, amit a visszajelzések szerint ügyfeleink valóban értékelnek is

- tette hozzá a Pénzcentrum megkeresésére Kricsfalussy Tamás, a Metrodom értékesítési és marketing igazgatója.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

KATT! Lakást vennél? Ezek most a legmenőbb lakóparkok a piacon!

A Biggeorge Property fejlesztései is gondos előkészítés után, a piaci igények pontos felmérését követően kerülnek a vásárló közönség elé. Lapunk megkeresésére azonban ők is leszögezték, jelen piaci környezetben nem jellemző az értékesítendő lakásokhoz kapcsolódó termékakció. Az aktuális piaci környezetben ugyanis a jól pozícionált termékre, kiegészítő kedvezmények nélkül is van kereslet, így nem szükséges akciókat hirdetni.

Jelenleg értékesítés alatt álló beruházásainkban a gépesített konyhabútor az alapfelszereltség része, így azt akcióban nem is hirdetnénk. Amennyiben a beruházó mégis kedvezményekkel szeretné fellendíteni a vásárlási kedvet, az akciók nagyságrendje teljesen egyedi a projektek árkategóriájától függően (árkedvezmény, tároló, konyhabútor), általában 1-1,5 százalék

- reagálta a Pénzcentrum megkeresésére a Biggeorge Property Zrt. értékesítési igazgatója.

Címkék:
otthon, akció, lakás, lakáshirdetés, lakásvásárlás, lakáspiac, ingatlanpiac, akciók, lakásárak, okosotthon, property market,