Pénzcentrum • 2019. június 6. 20:01
Bár az emberek nagy többsége nem hallott az nyílt bankolásról (85 százalék), majdnem fele szívesen fogadná a nyílt bankolás által nyújtott szolgáltatásokat (43 százalék). 10 európai polgárból 9-nél is többen vélik úgy, hogy az együttműködés és a partnerség elengedhetetlen a pénzügyi szektor innovációjának beindításához.
Hét ember közül hat havonta legalább egyszer használ digitális banki megoldásokat, 38 százalékuk pedig heti vagy napi rendszerességgel. 63 százalék a hagyományos bankok mobil banki alkalmazásait használja, és minden ötödik (20 százalék) már a csak-digitális bankokéit - derül ki a MasterCard kutatásából. Az európaiak szerint a digitális banki megoldások legnagyobb előnye a kényelem, mert időtakarékos (66 százalék) és felhasználó-barát (65 százalék) és használatukhoz leginkább a biztonságot várják el (67százalék).
Köszönhetően annak, hogy a hazai hagyományos bankok egyre több digitális banki terméket is kínálnak - a magyarok 29 százaléka a jövőben is kitartana jelenlegi bankja mellett, és 64 százalék várja azokat az innovatív megoldásokat, melyek könnyebbé tehetik a napi pénzügyeiket. A tanulmány alapján az európaiak könnyen használható (32 százalék) megoldásokat keresnek, valós idejű költség-ellenőrzést és átláthatóságot akarnak (25 százalék), valamint nagyobb rugalmasságot (22 százalék).
2019 szeptemberében lép hatályba a PSD2 Nyílt Bankolási Kezdeményezése az EU-ban. A nyílt bankolás lényege, hogy azok az adatok, amelyeket eddig a bankok tároltak, hozzáférhetőek lesznek a megbízhatónak minősített szolgáltatók, mint harmadik fél számára is. Így a külső szolgáltatók és a bankok egyénre szabott ajánlatokat tehetnek a felhasználónak, illetve az ügyfél feljogosíthatja a harmadik felet, hogy az ügyfél vagy a vállalkozás nevében fizetési tranzakciót kezdeményezzen.
Amint azt a tanulmány kimutatta, a legtöbb ember (85 százalék) nem ismeri ezt a kezdeményezést, vagy éppen csak hallott róla. Azonban a nyílt bankolás által lehetővé tett új digitális szolgáltatásokat sok európai igényli: miközben 13 százalékuk már olyan mobilalkalmazásokat használ, amelyek több bankszámla pénzügyeit nyomon követik, majdnem felük (43 százalék) szeretne egy olyan alkalmazást, ahol egy felületen látszanak a különböző bankoknál vezetett folyó- és megtakarítási számláik. Több mint egyötödük (22 százalék) pedig előnyben részesítene egy olyan szolgáltatást, amely segítene pénzügyeik kezelésében és prognosztizálná kiadási mintáikat az összes korábbi kiadásuk elemzése alapján.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az európaiak 70 százalékának preferált pénzügyi tanácsadója a bank, és a megkérdezettek egyharmada (33 százalék) a barátokhoz vagy családtagokhoz fordul pénzügyi tanácsért, míg a fiatalok, főként a 18-29 évesek, barátaiktól várják a megbízható pénzügyi információkat (44 százalék). 21százalék tájékozódik a médiából, 15százalék pénzügyi tanácsadó cégektől és 10-ből 1 (11 százalék) a vonatkozó alkalmazásokból, ill. a közösségi médiából.