Eljöhet végre az irodai munkavégzés korának a vége: nem lesz kötelezettség bejárni

Pénzcentrum2021. június 23. 17:28

A legfrissebb piaci felmérések szerint az irodai munkavállalók fele ma is otthonról dolgozik, és azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ehhez az új helyzethez alkalmazkodni, üres irodákkal és gyengébb teljesítménnyel küzdenek. A munka és a magánélet egyensúlyának fontossága, valamint a munkafolyamatok digitalizációja két olyan, régóta jelenlévő trend, melyeket jelentősen felgyorsított a koronavírus járvány. A dolgozók kényelme egyre fontosabb a vállalatok számára, a tehetség megtartása szempontjából is, az irodába történő bejárás pedig sok cégnél egyre inkább választás, mintsem kötelezettség - derült ki egy friss kutatásból.

A workcloud24 egy virtuális beszélgetés keretein belül három elismert régiós ingatlanszakértőt kérdezett a változó irodahasználati szokásokat és munkaerő-piaci trendekről.

Közösségben szeretünk dolgozni

Marta Moksa, Lengyelország egyik legnagyobb coworking-szolgáltatója, az O4 Coworking ügyvezetője és csapata 18 hónapon keresztül gyűjtött adatokat a közösségi irodák felhasználóiról. A kutatásból több között az derült ki, hogy az otthonról végzett munka idilli képe igencsak félrevezető. Bár a home office sokszor tényleg kényelmes munkakörnyezetet biztosít a munkavállalónak, az igazság az, hogy otthonaink tele vannak zavaró tényezőkkel. Ha energiát pazarolunk a háztartási problémákra, kevésbé hatékonyan tudjuk elvégezni a munkánkat.

Az O4 Coworking által végzett felmérés szerint az emberek azért szeretnek közösségi irodákban dolgozni, mert ott megoszthatják a teret másokkal.

„Az aktív közösségiiroda-felhasználók arról számoltak be, hogy nyitottabbak lettek az új tapasztalatokra, jobban tudtak koncentrálni, javult az időbeosztásuk, valamint megnőtt a toleranciájuk másokkal szemben. A coworking azt a meggyőződést támogatja, hogy a munka öröm, a siker szabadság, a másokkal való kapcsolat pedig hajtóerő. Ezt a kutatásunk is megerősíti, ezért a világjárvány után az irodákban nagyobb figyelmet kell fordítani a közös terekre, amelyek lehetővé teszik a mindennapos, tervezett és alkalmi találkozókat” – állítja Marta Moksa.

Pandémia és az irodapiac

Polster Tamás, az Urbanite Advisors ingatlantanácsadó cég partnere és társalapítója szerint ma a tehetség irányítja a vállalatok döntéshozatalát. A szakértő hosszú távú piaci megfigyelései szerint az együttműködés és az alkalmazottak maximális kényelmének biztosítása prioritást élveznek a cégeknél a munkavégzés szervezésekor.

Polster Tamás szerint a hibrid munkamodellre való áttérés azt jelenti, hogy nem kell és nem is fogunk minden nap az irodába bejárni. Ezzel a megoldással több órányi ingázást és több tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthatunk meg. A szakértői szerint

az irodai munkavégzés egyre inkább választás lesz, nem pedig kötelezettség.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

„A munkavállalók szerint azt, hogy milyen egy jó iroda, az határozza meg, hogy milyen annak az elhelyezkedése, milyen messze van a lakóövezetektől, valamint mennyire érhetők el a közelében szolgáltatások és kikapcsolódási lehetőségek. Többek között emiatt az üzleti negyedek, ahol az új irodafejlesztők több mint fele található, fognak a leginkább szenvedni a világjárvány után a bérlők keresletének csökkenésétől” – hangsúlyozza Polster Tamás.

A kényelem és rugalmasság a prioritás

Hubert Abt, a hibrid munkamodell megvalósítását és megszervezését segítő szolgáltatásokat kínáló New Work és a workcloud24 alapítója és vezérigazgatója meg van győződve arról, hogy a COVID-19 során előtérbe került jelenségek és tendenciák soha nem fognak eltűnni. A munkavállalók 50%-a ma is otthonról dolgozik, és azok a vállalatok, amelyek nem tudnak ehhez az új helyzethez alkalmazkodni, üres irodákkal és alacsony eladásokkal küzdenek.

A legtöbb munkavállaló rugalmasságot vár el és itt az ideje, hogy a vállalatok az emberekre összpontosítsanak, és a lehető legkényelmesebbé tegyék számukra a munkavégzést

– emeli ki Hubert Abt. A kívánt munkahelyi rugalmasságot biztosító szolgáltatások már elérhetőek. A legfrissebb adatokat és legjobb tippeket tartalmazó irodai platformok, mint például a Toolbox és az Office Pass, egyre népszerűbbek a vállalatok körében. Az olyan előfizetéses modellek, amelyek lehetővé teszik, hogy egy adott városban a munkavállaló számos különböző munkaállomás közül választhasson, szintén egyre népszerűbbek.

Kutatást készít a Pénzcentrum

Hogy pontos képet kapjunk a kisvállalkozások mindennapjairól, az elmúlt évek nagyszabású átalakításainak rájuk gyakorolt hatásairól egy félmérés keretében gyűjtünk információt arról, hogyan vették a cégek ezeket az akadályokat, milyen folyamatok indultak el, és milyen megoldások segítenék őket hatékonyabb működéshez, főleg az adminisztratív feladatok automatizálásában, hogy energiájukat az üzletre összpontosíthassák.

Címkék:
home office, munka, iroda, munkavállaló, munkavállalók, vállalatok, munkavégzés,