Pénzcentrum • 2019. március 26. 14:13
Lasszóval fogdossák a gépkocsivezetőket, kamionsofőröket, akik a magyar átlagkereset akár dupláját is megkereshetik itthon egy hónap alatt, úgy, hogy a hétvégéket családi körben tölthetik. 5-10 éven belül a sofőrök fele, több tízezren vonulhatnak nyugdíjba, és ha nem lesz utánpótlás, kezelhetetlenné válik a helyzet.
Elképesztő, mennyi pénzt kínálnak külföldön azoknak, akik tudnak teherautót vezetni, korábban a Pénzcentrum is beszámolt róla, hogy akár 2400 eurót is meg lehet keresni Németországban. De ma már Magyarországon sem keresnek rosszul a sofőrök, így az sem jár rosszul, aki itthon marad. Ha csak kinyitunk egy papír alapú hirdetési újságot, vagy megnézünk egy állásportált, rengeteg embert keresnek, kimagaslóan jó keresettel.
-nyilatkozta korábban a Pénzcentrumnak adott interjúban Dr. Környei Éva, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója, holott ez ma már nem feltétlenül van így.
Irányár
Rendszeresen szemlézzük az Irányár című országos hirdetési hetilapot, melynek egyik nem rég megjelent számának a címlapján egyből két sofőrmunkát is találunk. Az egyikben nemzetközi kamionsofőröket keres magyar-olasz viszonylatra C+E kategóriás jogosítvánnyal. És ma már az sem feltétlenül elvárás, hogy minden hétvégén az utakon töltsön a munkavállaló, hiszen hirdetés szerint "akár minden hétvége itthon tölthető belföldi fuvarokkal kiegészítve a munkát."
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Öregedő társadalom
Égető a hiány a hivatásos gépkocsivezetőknél, amiért részben az elöregedési folyamatok felelősek, arról nem is beszélve, hogy 5-10 éven belül a sofőrök fele, több tízezren vonulhatnak nyugdíjba. Éppen ezért Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője szorgalmazza, hogy a lehető leghamarabb induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése, amelyre középiskolát végzettek jelentkezhetnének.