HelloVidék • 2023. június 15. 10:02
Pécsen egyre több gondot okoz a sofőrök hiánya, ami már olyan mértékű, hogy a helyi tömegközlekedésben már járatok kimaradásával fenyeget. A szakszervezet szerint emellett az is probléma, hogy a menetrend nem illeszkedik a lakossági igényekhez. Az ATV Híradó riportja.
A pécsi Tükebusznál működő szakszervezet képviselője azt mondta, hogy a céghez már nem is érkeznek új sofőrök. Ennek az egyik oka, hogy az állami cégnél magasabbak az órabérek.
56 év feletti az átlagéletkor és folyamatosan mennek nyugdíjba. Úgyhogy a buszjáratok nem feltétlenül lakossági igényeknek van kialakítva, mert igazából a gépkocsi vezetői létszám szab ennek határt
mondta az ATV híradójának Raposa Gábor, a SZAKSZ helyi képviselője.
A pécsi önkormányzatban ellenzékben levő kormánypárti képviselők szerint a pécsi tömegközlekedés már megbízhatatlan. Sokan kerülnek nehéz helyzetbe a kimaradó járatok miatt.
Ennek az az oka, hogy nincsen elég sofőr. Ez pedig onnan ered, hogy nincs megfelelő fizetés, nem megfelelő hangulat. Emlékszünk ugye, hogy a most elbocsátott vezérigazgató lebunkózta a sofőreit
- fogalmazott Kővári János, az ÖPE-KDNP önkormányzati frakcióvezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A városban a nyári menetrend rövidesen életbe lép, amely enyhít a feszített beosztáson, de a cég vezetése új módszerekkel próbál a sofőrhiányon javítani.
Elindított a Tükebusz menedzsmentje egy olyan kampányt, ami több lépcsőben a sofőrök számának a növelését írja elő, ezt több nagyvárosban látjuk. Ebben lesz tanulmányi szerződés, képzési szerződés, ajánlási rendszerek, és plusz pénzeket is rak bele a város
- ismertette Ruzsa Csaba alpolgármester.
A szakszervezet adatai szerint egyébként évente 10 százalékkal csökkent az utóbbi időszakban a sofőrök száma. Azt mondják, ha ezt a folyamatot nem sikerül megállítani, akkor tényleg komoly bajba kerülhet a járatok biztosítása Pécsen.