Fincsi csapat jött össze Brüsszelben

Pénzcentrum2009. szeptember 29. 15:32

Mariann Fischer Boel, az EU mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa tegnap útjára indított egy új, az európai diákoknak szóló és az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampányt, amelynek fő célja a gyermekkori elhízás elleni küzdelem -írja az euvonal.hu.

Az "Egyél, igyál, mozogj!" jelszóval meghirdetett kezdeményezés Európa különböző részein bemutatandó roadshowk-ból áll, amelyeken a gyermekek különféle programokon és játékokon vehetnek majd részt. Az Európai Bizottság interaktív honlapot is elindított, illetve versenyeket és egyéb eseményeket szervez, amelyek fő célja közös: megváltoztatni, azaz javítani a gyermekek étkezési szokásait.

"Elég körülnéznünk, hogy lássuk, mennyi túlsúlyos gyermek van, és egyértelműen látszik, hogy elérkezett az idő a cselekvésre" - mondta Mariann Fischer Boel, a kezdeményezés kihirdetését követő sajtótájékoztatón. "Az iskolatejprogram és az iskolagyümölcs-program e tekintetben már a jó úton halad, az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampány keretében pedig a "Fittnek lenni jó!" üzenetet közvetlenül az iskolákba juttatjuk el."

A most bejelentett program keretében közvetlenül az iskolákba szeretnék eljuttatni az egészséges táplálkozás üzenetét. A kampány vidám figurái nyolc héten keresztül végiglátogatják a tagországok egy részét, és a roadshow keretében minden nap két iskolában tesznek látogatást. Így 180 iskola összesen 18 000 diákja vesz majd részt a programokban közvetlenül.

Az EU-ban 22 millió gyermek túlsúllyal, közülük 5 millió pedig az elhízással küzd. Azokat a fiatalokat, akik nem ismerik fel, mennyire fontos, hogy egészséges ételeket és italokat fogyasszanak, a cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek, sőt a korai csontritkulás fenyegeti - mutatott rá a brüsszeli bizottság.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampányt teljes egészében az Európai Unió mezőgazdasági költségvetéséből finanszíroznak. Két másik, szintén a gyermekek étrendjének változatossá tételét és étkezési szokásainak javítását célzó fontos kezdeményezést, az iskolatej-programot és az iskolagyümölcs-programot egészíti ki.

A "The tasty bunch" ("A fincsi csapat") fantázianevű kampány honlapjaide kattintvaérhető el.

Címkék: