Ilyen nincs: ez tényleg olcsóbb, mint tömegközlekedni! Teszten a morcosított Honda Jazz

Szánthó Péter2023. július 25. 10:01

Sokat nem változott az előző modellhez képest a ráncfelvarrott Honda Jazz, viszont azt a javára tette. A külseje morcosabb lett, belül pedig megmaradt a bőséges helykínálat. A frissített hibrid-rendszer viszont elég hatékony, városon belül a 4 literes fogyasztás sem elképzelhetetlen! Autótesztünkön összeeresztettük a kisautót egy vonattal - nyugi, nem úgy. Mint kiderült, van olyan forgatókönyv, amikor sokkal jobban megéri ezzel bemenni a munkába, mint a tömegközlekedésre jegyet váltani.

Nem véletlenül fut már az ötödik generáció, és esküszik erre a típusra a Becsületesnepper is: a Honda Jazz ma is egy elég erős versenyző a városi kisautók piacán, azaz hát nem is olyan kicsi. Most a ráncfelvarrás utáni, e:HEV-es modell járt nálunk teszten, ami külsőre minimálisan tér el az előző generációtól (aminek a magasított, Crosstar-verzióját próbáltuk ki), de javára változott. A frissített Jazz morcosabb lett, az előző eleje szerintem egy kicsit suta volt, és a fekete betétekkel is merészebben bántak a tervezők, ami szintén pirospont.

Az autó egy 1,5-ös, négyhengeres benzinmotorral van szerelve, illetve a hibrid-rendszer része két elektromos erőforrás is, és persze a lítium-ion akkupakk. A benzinmotor teljesítménye 107 lóerő, az elektromos meghajtás pedig 122 lóerős, de persze ez csalóka, hiszen a kocsi főként generátorként használja a benzinmotort a városban például, azaz ekor szinte csak a villanymotorja dolgozik, nagyobb sebességnél persze a rendes motor is bekapcsolódik a hajtásba. 30 kilométeres sebesség alatt csak elektromosan hajt, ameddig bírja akkuval. A Jazz immár csak automataváltóval rendelhető a hibridhajtás miatt, de ezzel meg lehet békélni.

A gyári adatok szerint 4,6-4,8 litert fogyaszt 100 kilométeren, ezt vidáman hozza, sőt, a Budaörs-Óbuda távolságot, körbe az M0-son 4,2-4,3 literrel tudta abszolválni, pedig nem vettem annyira spórolósra a figurát, és a klíma is ment rendesen - és még így is gyakorta lenyomta a benzinmotort, és csak elektromosan gurult. A városban pedig akár 3-assal is kezdődhet a fogyasztása, ami tényleg elképesztő. Amúgy elég ügyesen váltogat a meghajtások között, szinte nem is lehet észrevenni, amikor a benzinmotor bekapcsolódik a meghajtásba. Sportos vezetést ne várjunk tőle, ez nem arra való, hogy gyorsulgassunk vele, viszont a kilátás kiemelkedő a vezetőülésből. Viszont az Econ-üzemmód sem vesz vissza bántóan a teljesítményből.

A beltér helykínálata nem változott, viszont még mindig elég bő, négy ember kényelemesen elfér benne, és a nagy fejtérnek hála még a magasabb emberek sem szoronganak a hátsó üléseken. A csomagtér viszont a hibrid-rendszer akkuja miatt kisebb lett, 304 literes, lehajtott ülésekkel 1205 liter áll rendelkezésre. De a varázslat még csak most jön, hiszen a MagicSeat nevű hátsó üléseket most sem engedték el! Az üléstámlákat felhajtva 1,2 méter magas rakteret kapunk a hátsó traktusban, így nagyobb dobozokat is bedobhatunk hátra, ami bútorvásárláskor például jól jöhet. Ha pedig nem akarjuk felhajtani az ülőlapokat, akkor az ülések alá is lehet pakolni kisebb cuccokat, mondjuk hátizsákokat, sporttáskákat.

Címkék:
közlekedés, bkk, autó, vonat, tömegközlekedés, fogyasztás, ingázás, hibrid, autóvásárlás, újautó, honda, autóteszt, budapesti tömegközlekedés,