Ez lehet az állami támogatási roham sztárja? Teszten a legnagyobb hatótávú Nissan Leaf

Szánthó Péter2021. június 6. 16:30

A legerősebb és legnagyobb hatótávolsággal rendelkező Nissan Leaf e+ járt nálunk, amelyet külsőre sok minden nem különböztet meg a kisebb akkus változattól. Az importőr úgy zsonglőrködött az árlistával, hogy az összes Leafre lehessen igényelni valamennyi állami támogatást. A nagyakksis Leaf az élhető méretek mellett az emberek 90 százalékának elégséges hatótávot kínál.

A Nissan Leaf lehet az egyik legnagyobb nyertese az új elektromos autós pályázatnak, hiszen az importőr úgy zsonglőrködött az árlistával, hogy a kisebbik (40 kWh-s) akkuval szerelt verzió minden egyes kivitele beférjen a legmagasabb 2,5 millió forintos támogatási sávba - 12 millió forint alá. Így pedig a legalapabb, Visia felszereltségű modellt már 8 millióért el lehet hozni, a vételár pedig félmilliónként ugrik a felszereltségi szintek között, egészen 9,5 millió forintig.

Nálunk most az eddigi legerősebb, illetve legnagyobb hatótávval rendelkező Leaf e+ járt teszten. A 62 kWh-s akku miatt ezt már nem tudta a Nissan beszuszakolni 12 millió alá, de a 15 milliós plafonba bőven belefér ez a változat is, úgyhogy másfél milliót ezekre is ad az állam. Így pedig a papíron 385 kilométeres hatótávú Leaf e+ legkevesebb 12 millió forintba kerül, a csúcsot jelentő Tekna-felszereltségért pedig 12 millió 890 ezer forintot kell fizetni az állami támogatás levonása után.

Minden változik, a lényeg nem

A második generációs Leafen nem sok minden változott a 2018-as bemutatása óta. A tesztautónkban gyakorlatilag minden benne volt, amit a Leaf ma tud: a Bose hifin és az automata reflektoros LED fényszórón át az amúgy elég kényelmes, félbőr ülésekig az összes kényelmi funkció.

Aki ilyen autóban gondolkodik, annak jó tudnia, hogy a kulcsnélküli nyitás/indítás minden Leafben alap, ahogy a hottérfigyelő, a távtartós tempomat és a sávtartó is. Szintén minden Leafbe jár a Nissan egyik legnagyobb találmánya: az e-Pedal funkció, amivel már tényleg olyan egyszerű közlekedni az autóval, mintha valami dodzsemet vezetnénk. Annyi a lényeg, hogy ha nem nyomjuk a gázpedált, akkor az autó fékezni kezd, és 0,2 G-s erővel szépen lassan állóra fékez. Az esetek 95 százalékában nem is kell hozzányúlni a fékpedálhoz, mivel ebben a módban az csak vészfékként üzemel.

Sőt, ha az e-Pedalt kombináljuk a B-sebességfokozattal, ami fokozza a visszatöltést lassításkor, akkor igen komoly százalékokat lehet nyerni az akkuba. Egy mátrai kiránduláson a hegynek lefelé szakaszon bő 8-10 százalék is visszament, ami szorult helyzetekben elég jól jöhet.

Emellett applikáción keresztül is időzíthetjük a klímát, tudja az Apple CarPlayt és az Android Autót is, egyszóval mindent, amit infotainment-szempontból elvárunk.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ami a töltést illeti konnektorról kb. 32 óra, de a Type2-es AC töltőről is 11,5 óra mire nulla közeléből megtelik. A leggyorsabb töltőkön viszont rövid idő alatt jelentősebb hatótávot belepumpálhatunk az akkuba, mert az e+ akár 100 kW-t is képes felvenni.

Címkék:
autó, elektromos autó, teszt, nissan, autóteszt, elektromos autó állami támogatás,