Cukiságbomba Olaszországból: ez az egyik legjobb női SUV

Pénzcentrum2019. október 20. 07:00

A több mint 10 éve újjáélesztett Fiat 500-as modellválasztékából ma már mindenki találhat magának valami cukit: most a Pénzcentrum az 500 X névre keresztelt SUV-ot tesztelte. Kiderült, hogy mennyire jó a háromhengeres motor, és kaptunk egy nagy adagot az olasz stílusból is. Annyi biztos, a Fiat városi terepjáróját mindenki megnézi - senki nem marad semleges.

A 2007-ben bemutatott Fiat 500-asról rengeteg, de tényleg rengeteg bőrt igyekszik lehúzni az olasz gyártó: készült belőle Abarth sportváltozat, teljesen elektromos verzió, hétszemélyes, és még cabrio is. És hát, az újhullám és a divat szele megcsapta ezt a csajos kisautót, így elkészült belóle az X-es változat, amely egy néhol terepjárós vonásokat is felvonultató SUV.

Így hát mostmár kijelenthető, hogy a Fiat 500-as szinte a teljes palettát lefedte, minden érdeklődő találhat magának valami cukit belőle. Mert hát mondjuk ki: az 500-as sorozat célcsoportja megkérdőjelezhetetlenül a gyengébbik nem, és ez igen erőteljesen lecsapódik rajta mindenhol! Az 500X is tartja magát az alapmodell kerekded, lépcsőzetes felépítéséhez, kétség kívül egy vidám színfoltja a SUV-ok piacának. Meg kell jegyezni, hogy a LED-es fényszórói amellett, hogy nagyon kedves tekintetet adnak a gépjárműnek, baromi jók, főképpen a kanyarkövetés funkcióval.

A futómű kicsit kemény, feszes, de ez nem zavaró, a kanyarokban stabil az autó. És még akár enyhébb terepre is ki lehet vele merészkedni, főképpen, hogy a Fiat 500X kapható 2×4 és 4×4-es kivitelben is - a kocsi a Jeep Renegade-del közös alapra épül, szóval ez azért tán elvárható volna tőle. És az 500 X csomagtere is használható méretű, alaphelyzetben 350 literes - ebben azért már elfér egy bevásárlás is -, az ülések lehajtásával pedig 1000 literre lehet bővíteni a helyet.

És meglepően fürge is az autó, a tesztkocsi 999 köbcentis, 3 hengeres, 120 lóerős benzinmotorja bőven elég a városi szaladgáláshoz - és azért a pályán is lehet vere csapatni. A mi 500X-ünk egy hatfokozatú manuális váltóval volt felszerelve, ami eléggé kényelmes, mondhatni magától kattan be a fokozatokba: az egyetlen baj vele, hogy váltáskor igencsak visszaejti a fordulatszámot, elég lomhának tűnik olyankor az autó. A háromhengeresség ellenben csak indításkor érződik, utána elcsendesül a motor!

Megfogott a belseje

Akárhány sztereotípia is él az olasz kocsikról, egyvalamit azért meg kell hagyni: a stílushoz, a tervezéshez nagyon értenek. Nincsen ez másképp a Fiat 500X belsejével sem, ami ugyanolyan vidám, mint az autó külseje. A Nutellához hasonlító bőr műszerfalborításhoz remekül illeszkedik az autó külső színére fényezett betét, ami alatt egy hatalmas tárolófakk lakozik, és a középső kijelző is remekül illeszkedik a dizájnba a lekerekített formájával. A kormány hatalmas, remek a fogása, és egyszerűen lehet róla vezérelni az egész rendszert.

És ami a legfontosabb: a Fiat minimalizálta a kosz- és ujjlenyomatfogó zongoralakk mennyiségét - tán csak a kijelző karimájára raktak. Követendő példa!

Az egész gépjárműben talán a legjobbak a - szintén a Nutella színvilágát idéző - bőrfotelek voltak: kényelmesek, remekül tartják a hátat (négy irányba állítható elektromosan a deréktámasz!). Az ülésfűtést is nagyon eltalálták, és külön praktikus, hogy kétfokozatban lehet állítani a hőmérsékletet. Talán az ülőlap lehetne egy kicsit hosszabb, illetve a fejtámla készülhetne olyan anyagból, ami csak egy fokkal puhább a bazaltnál. Azonban a stílus a hely rovására ment, hátul már jóval szűkösebb a tér - 175 centi alatt még el lehet férni, fölötte már azért meg kell gondolni. A hangulaton és a térérzeten nagyon nagyot dob a dupla napfénytető.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Fel van extrázva rendesen

Sajnos a kilátást is megette a divatos forma: hála a jó égnek szériafelszereltség a tolatókamera és a parkolóradar. Ezek nélkül elég nehéz volna az élet, így viszont remekül lehet vele parkolni. Az 5,4 millió forintos indulóár többek között olyan extrákat is tartalmaz, mint a már fentebb emlegetett tolatóradar és tolatókamera, amelynek képe a hét colos kijelzőn jelenik meg, a rendszer telefontükrözésre is képes - az Apple és az Android rendszerével is.

Megnéztük, milyen lehetőségeid vannak, ha nulla forinttal vágnál bele a kocsivásárlásba. Beütöttük az alapadatokat a Pénzcentrum kalkulátorába: 5,4 milliós alapár, 72 hónapos futamidő. Az Eredmény magáért beszél: a leadott kalkuláció alapján látható a rangsoron, hogy a legjobb ajánlatot jelenleg a CIB Bank nyújtja, itt a THM 8,17% a törlesztőrészlet havonta 94 385 forint. Érdemes lehet még megfontolni a Raiffeisen Bank ajánlatát: személyi kölcsöne 8,77%-os THM és 94 548 forintos törlesztőrészlet mellet vehető igénybe. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, futamidő, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.

Van még alapból kétzónás automata klíma, intelligens tempomat, táblafelismerő rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kanyarkövető ködfényszóró, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, sötétedésérzékelő, sötétített hátsó üvegek, 6 légzsák és még hosszasan lehetne sorolni. Ezeken felül a tesztautóba pakoltak még egy sor mindent: bőrkárpitozás, beats hifi, dupla napfénytető, és a különféle dizájnelemek is, amikkel összességében 7 956 000 forint lett a vége a számlának.

Megnéztük azt is, mennyibe kerülne a biztosítás ha, és amennyiben ilyet vennél: a legolcsóbb kötelező éves átutalással 76 860 forint - mindez 27 éves budapesti férfitulajra számolva, akinek 6 éves a jogsija, és a nulláról indul a bónusza.

Konklúziók

Az 500X egy üde színfolt az amúgy nagyon pörgő magyar SUV-piacon. Nem az ár-érték arányával hódít, mint mondjuk a Duster, vagy a Vitara, hanem a stílusával - és egyébként a már emlegetett modelleknek is el tud szállni az ára, ha hasonló szintre felextrázza őket az ember. Jó, a legeladottabb modellek valamivel nagyobbak, több bennük a hely, és rendesen ki is lehet látni, de az 500X stílusát egyikük sem tudja hozni. Ha egy hölgynek kell valami városi SUV, amivel mondjuk a gyerekeket furikázza A-ból B-be, vagy elmegy bevásárolni, akkor kiváló választás a Fiat. Mindent nagyon egyszerű kezelni, és bent ülve olyan érzésünk volt, minthogyha valami luxusfodrászatban ülnénk - csak a fejre hajtható szárítóbúra hiányzott.

Címkék:
utazás, autó, teszt, fiat, autóteszt, hétszemélyes autó, női autó, android 10,