Pénzcentrum • 2014. szeptember 25. 15:32
Átlagosan 8 százalékkal magasabb a casco átlagdíja idén a tavalyi árakhoz képest. A növekedés egyik oka, hogy több új autót helyeznek forgalomba, a másik pedig a díjak növekedése. A magasabb díjszint pedig egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon.
Az emelkedés oka részben a díjak növekedése, részben pedig az új autók növekvő száma - tulajdonosaik ezekre a nagyobb értékük miatt magasabb összegért tudnak biztosítást kötni.
Az összes casco 40 százalékát idén (csakúgy, mint tavaly) casco nélküli használt autóra kötik a Netrisk.hu adatai szerint, jellemzően annak megvásárlása során. A második leggyakoribb ok az évfordulós szerződésváltás, minden harmadik autós emiatt köt casco-szerződést. Örvendetes adat ugyanakkor, hogy a tavalyi 16-ról ugyanakkor 22 százalékra nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautókra kötött cascokötések aránya, mivel
- mutat rá Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.
A magasabb díjszint egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon. Ennek egyik módja, hogy a kgfb-hez hasonlóan a casco-ajánlatokat is díjösszehasonlító oldalakon tekintik meg.
Díjcsökkentő tényező még többek közt
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- az elektronikus kommunikáció
- az elektronikus díjfizetés
- a féléves vagy éves fizetési ütem is.
Sokan választják az önrész megszokott mértékének növelését is. Idén már csak a szerződők kevesebb mint fele (49 százalék) választotta a 10 százalék/50 ezer forintos önrészt, melynek egy év alatt nyolc százalékponttal csökkent az aránya. A 100 ezer forintos önrész aránya ugyanakkor idén 32 helyett már 37 százalékra nőtt, de immár 11 százaléknyi a 200 ezer forintos önrészt választók aránya is.
- jegyzi meg Sebestyén László
Öregebb autókra is kötnek cascót
A hazai autópark átlagéletkora immár túllépte a 13 évet. A biztosítók ennek a trendnek megfelelve egyre több casco-terméket dolgoznak ki idősebb autókra. Ezekben általában maximált rezsióradíjat számolnak fel, illetve utángyártott alkatrészek beépítését engedélyezik.
Ennek is köszönhető, hogy a casco immár nem csak a 0-5 éves autók jellemző biztosítási formája. A Netrisknél kötött full casco 43 százalékát 6-9 éves, további 13 százalékát legalább 10 éves autókra kötik.