A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Fontos, a vásárlók számára egyértelműen pozitív változásra kell felkészülniük a webshopoknak. Három hónap múlva ugyanis új, a garanciára, jótállásra vonatkozó szabályok lépnek életbe a netes vásárlásnál.
Nyugodtabban vásárolhatunk a neten, sőt, talán sokkal többen nyitnak majd az online vásárlás felé - talán ezek lehetnek a legnagyobb előnyei annak, hogy nemrég újraszabályozták a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések részleteit.
A Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet 2014. június 13-án lép hatályba, a hivatalos indoklás szerint azért, hogy a vállalkozásoknak kellő idő álljon rendelkezésére a felkészülésre.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) a közelmúltban arról számolt be, hogy az új szabályozás egyrészt egységesíti az üzleten kívüli, illetve a távollévők között kötött fogyasztói szerződésekre vonatkozó szabályokat, másrészt javítja a fogyasztók védelmét az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések és a távértékesítés esetén, beleértve az online ügyleteket is.
Mit is jelent ez a gyakorlatban?
A kormányrendelet az üzleten kívüli és a távollévők közötti szerződések esetében a fogyasztót jelenleg is megillető indokolás nélküli elállási jog érvényesítésére kiszabott jelenlegi 8 munkanapos határidőt 14 napra növeli. Tehát hamarosan a jelenlegi 8 helyett 14 nap áll a vásárlók rendelkezésére, hogy elállhassanak a szerződéstől. További újdonság, hogy ha a kereskedő nem tájékoztatja a vásárlót az elállási jogról, az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
A kormányrendelet előírja, hogy a vállalkozás köteles a szerződéskötés előtt a fogyasztót tájékoztatni az őt megillető kellékszavatossági és jótállási jogról olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos legyen e kettő közötti különbség.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A jelenlegi hazai gyakorlatban ugyanis sokszor problémát okoz a "garancia" kifejezés elterjedt alkalmazása, amely alatt a vállalkozások esetenként jótállást, máskor kellékszavatosságot értenek, ezzel könnyen félreérthető, nem kellően világos tájékoztatást adnak.
Sőt, a kormányrendelet azt is megtiltja, hogy a vállalkozások a telefonos ügyfélszolgálatot emelt díjas szolgáltatásként nyújtsák. A Pénzcentrum.hu információi szerint ez azt is jelenti, hogy azoknak a légitársaságoknak is csökkenteniük kell áraikat, amelyek telefonos ügyfélszolgálata jelenleg csak emelt díjasan - percenként 250 - 400 forintért - érhető el.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








