Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Néhány évvel ezelőtt augusztusig kellett várni a nyári ruházati leárazásokra, mára azonban - az átalakuló vásárlási szokások miatt - megváltozott a helyzet. Az elmúlt hetekben ugyanis már megjelentek a leértékeléseket jelző táblák a bevásárlóközpontokban, a kereskedők a tavaszi/nyári kollekciók számottevő részét akciós áron kínálják. Vannak azonban olyanok is, akik irreálisan magas engedményekkel csalogatják be a vevőket.
Látványosan korán érkeztek idén a nyári leértékelések. A bevásárlóközpontokban már június közepén megjelentek az árleszállítást jelző "SALE" feliratok, a boltosok fokozatosan egyre több terméket kínálnak akciós áron.
Korábban ezek a leértékelések csak július végén - augusztus elején indultak be, a megváltozott fogyasztói szokásokat jelzi, hogy hónapokkal kell előrehozni az árleszállításokat - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak egy, a ruházati piacot közelről ismerő forrás. A vevőket szinte már csak az akciókkal lehet becsábítani a butikokba, kimondottan igénylik, hogy valamilyen kedvezményt (például egyet fizet, kettőt kap) nyújtsanak számukra.
Ezt viszont sokan ki is használják - állítja informátorunk - aki szerint azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).
Úgy tudjuk, a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban keresnek menedéket. A nagyobb forgalom általában a hónapok elején, a fizetésnapok után jelentkezik.
A helyzet ellentmondásosságát jól mutatja, hogy több boltban már most, júniusban megjelent az őszi kollekció: a kereskedők ugyanis azzal számolnak, hogy az akciós cikkekre vadászó vásárlók könnyebben elcsábulnak egy-egy drágább ruha vagy cipő láttán is.
Mit érdemes ilyenkor venni?
A Pénzcentrum.hu a budapesti plázákban azt tapasztalta, hogy a legnagyobb akciókat az alsóneműket forgalmazó üzletek kínálják: komoly kedvezménnyel is vásárolhatunk minőségi
alsóneműket, zoknikat, fürdőruhákat. Érdemes most vásárolni
nyaralási kellékeket: a rövidnadrág, a szoknya, a fürdőruha mellett a
strandpapucsok is hétről-hétre olcsóbbak lesznek, még a legdrágább
márkákat is nagy kedvezménnyel vehetjük meg. A szezonális termékek közül
a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat
- igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál
kezdődnek.
Aki
cipőt szeretne venni, az se habozzon: valószínűleg alig akad a fővárosi
bevásárlóközpontokban olyan cipőszaküzlet, ahol ne kínálnának legalább
15-20 százalékkal olcsóbban lábbeliket, köztük szezonális vékony
cipőket, papucsokat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ha van egy kis megtakarított pénzünk, kezdjünk el most vásárolni az őszi szezonra, vagy épp a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például (farmer)nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot - akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1800-2500 forintért is hozzájuthatunk.
Az érettségi és ballagási szezon lecsengésével olcsóbbak lettek az alkalmi ruhák, az öltönyök és nyakkendők (érdemes most vásárolni a nyári esküvőkre), de több ékszerbolt is kedvezményes árakat kínál.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor
találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós
terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós
termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt
terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági,
jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen
gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért
akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a
tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében