A klímaváltozás hatásai már nem fordíthatók vissza emberi beavatkozással Magyarországon, különösen a Duna-Tisza közén tapasztalható vízhiány esetében - figyelmeztet egy professzor.
Az elmúlt öt év költségvetéseiből egyértelműen kiderül, hogy a termékdíjból beszedett pénzeknek nagyjából csak 20 százalékát fordította a hulladékgazdálkodás támogatására a kormány, a többi elfolyik más kiadásokra - írja a központi költségvetésekre hivatkozva a Világgazdaság.
A 2011-ben elfogadott termékdíjról szóló törvény azzal a céllal született, hogy a befolyó pénzből finanszírozzák a hulladékok hasznosítását, megelőzzék és csökkentsék a környezetszennyezést.Azóta nem lehet például ingyen osztogatni a boltban műanyag zacskókat.
Az idei költségvetési törvényben több mint 63 milliárd forint, a jövő éviben 69 milliárd forint bevételre számít a kormány környezetvédelmi termékdíjból, de ebből csak 12,75-12,75 milliárd forinttal támogatja a hulladékgazdálkodást.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








