25 °C Budapest

Emiatt szórja a pénzt a magyar: kiderült, mi áll a háttérben

2018. február 22. 17:00

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat - derül ki egy friss felmérésből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.

A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat - derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.

A közösségi média egyre növekvő befolyása vitathatatlan: havonta több mint kétmilliárd ember használja a legnépszerűbb közösségi oldalt világszerte. Nem csoda, ha a hirdetők is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a jelenségnek: az eMarketer előrejelzése szerint 2020-ra a globális hirdetési összköltés 38 százaléka mobil platformhoz fog kötődni, ami meghaladja a televízióban megjelenő hirdetésekre fordított költések arányát.

Társadalmi elvárások, közösségi média

Az Intrum követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. Az idei kutatásban 24 országból 24 401 európai - köztük 1006 magyar - állampolgár vett részt. Vásárlási szokásainkra a közösségi média mellett a társadalom is nagy nyomást helyez - derül ki a cég 2017 novemberében közzétett kutatási adataiból.

A magyarok harmada gondolja úgy, hogy a közösségi média arra ösztönzi, hogy többet vásároljon annál, mint amire valójában szüksége van.

A magyar szülők 35 százaléka állítja, hogy az elmúlt év során legalább egyszer érezték a társadalmi nyomást, hogy olyan termékeket vásároljanak gyermekeik számára, amit nem engedhettek meg. Ez az arány nem tér el jelentősen a 33 százalékos európai átlagtól. Azok, akik engednek a társadalmi nyomásnak, mobiltelefont, márkás ruhát és cipőt vesznek legtöbbször. Szignifikáns eltérés csak a mobiltelefon esetén mutatható ki a magyar és európai adatok között, a magyarok 43 százaléka vesz mobiltelefont annak ellenére, hogy nem teheti meg, ez 10 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

"A felmérés arra világít rá, hogy környezetünk milyen nagy befolyással bír pénzügyi döntéseinkre. Odafigyeléssel, tudatossággal azonban elkerülhetők az olyan helyzetek, amelyek pénzügyi válságokhoz vezethetnek. Fontos azt is látnunk, hogy komoly következményekkel, akár nagy összegű adóssággal jár, ha többet költünk annál, mint amennyit megengedhetünk magunknak" - foglalta össze a kutatás eredményeit Kis Annamária, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

Fókuszban a tudatosság

A pénzügyi tudatosság fejlesztése odafigyeléssel és egyszerű lépések megtételével kezdődik. A követeléskezelő az alábbiakat tanácsolja annak érdekében, hogy hatékonyan tudjuk elkerülni a környezetünk és a közösségi média által támasztott elvárásokat.

  • Gondoljuk át, mielőtt cselekszünk! - Bár magától értetődőnek tűnik az állítás, de sok kutatás mutatta ki az impulzusvásárlás káros hatásait. Sok esetben jelentéktelen kiadásnak tűnhet egy-egy közösségi médiában hirdetett termék megvásárlása, de vásárlás előtt mindig gondoljuk végig, hogy valóban szükség van-e arra a dologra, amire pénzt szándékozunk kiadni és merjünk nemet mondani a fölösleges kiadásokra.
  • Vezessük és tervezzük meg előre kiadásainkat! - Kiadásaink megtervezése és rendszeres vezetése jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a komoly anyagi károkat elkerüljük. Minden hónapban előre vegyük számba várható kiadásainkat és bevételeinket. Tartsuk kézben és térképezzük fel kiadásainkat és törekedjünk arra, hogy kézben tartsuk pénzügyeink irányítását.
  • Törekedjünk a rendszeres megtakarításra! - Minden hónapban tegyünk félre egy bizonyos összeget a várható kiadásokra.
  • Kérjünk segítséget, ha baj van! - A pénzügyi tudatosság szerves része, hogy merjünk segítséget kérni akkor, ha pénzügyi nehézségeink vannak. Ne söpörjük szőnyeg alá a problémát, minél hamarabb forduljunk az illetékes szervekhez.

NEKED AJÁNLJUK
Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 19. vasárnap
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem