Országosan 54%-os, a Balaton és a Velencei-tó környékén 35%-os adatforgalom-növekedést mért az egyik mobilszolgáltató, Horvátország roamingban duplázott idén nyáron az előző évhez képest.
Egyelőre még nem erősítette meg a Tesco, de egyre több helyről lehet hallani a Tescomobile hazai bevezetéséről. Az üzletlánc nem önálló hálózattal, hanem virtuális szolgáltatóként jelenne meg a hazai piacon a Vodafone eszközeit bérelve. De milyen lehet egy Tesco mobil, olcsóbb lehet a telefonálás?
Már létezik virtuális mobilszolgáltató Magyarországon, bár a Postafon nem nevezhető igazán nagy sikernek; sem ügyfélszámban, sem ismertségben nem tudja megközelíteni a legnagyobb mobilszolgáltatókat. Az igazság része az is, hogy nem ez volt a cél, de az mindenképp elmondható, hogy a várt siker elmaradt.
Amíg a Postafone esetében nem beszélhetünk valódi virtuális szolgáltatóról, addig a Tesco valószínűleg a minél nagyobb önállóságra törekszik majd, amennyiben valóban bevezeti a szolgáltatást. A Magyar Posta és a Vodafone megállapodása inkább egy rosszul csomagolt marketing megoldás. Az idősebb generáció igényeire koncentráló termék viszont nem lett sikeres, hiszen ez a korosztály megtalálja az igényeinek megfelelő szolgáltatásokat a valódi mobilszolgáltatók kínálatában is.
Kinek kell még egy mobil?
A Tesco esetleges piacra lépése mögött viszont más elképzelések állhatnak. A célcsoport sem csak az idősebb generációból állhat. Talán egy másfajta koncepcióval nyereséges is lehet, annak ellenére, hogy a piac egyre szűkösebb. Évek óta megfigyelhető egy csökkenő trend a mobil előfizetések számában, amit a demográfiai változások messze nem magyaráznak. A piac tehát telített, mégis mire számít a Tesco?
A Tescomobile számára szükséges technikai hátteret is a Vodafone szolgáltathatja - véli a HWSW internetes lap. Állításuk szerint a Vodafone célja akár a valódi, saját hálózattal rendelkező negyedik szolgáltató megjelenésének a megakadályozósa is lehet. Az időzítés mindenképp érdekes, bár már 2005-ben is felmerült a Tescomobile hazai bevezetésének az ötlete. A Postával szemben a Tesco nagy előnye, hogy nagyobb tömeget ölel fel. Gondoljunk csak a tavaly bevezetett Klubkártyára, ami ma már szinte minden vásárló pénztárcájában megtalálható, a bevezetése után egy héttel már több százezren igényelték. A Klubkártyának köszönhetően viszonylag jó képet is kapott a Tesco az ügyfelei vásárlási szokásairól és a piaci lehetőségekről.
Milyen lesz a Tescomobile?
Ilyen információk birtokában, valószínűleg sikeres is lesz az új szolgáltatás, hiszen másképp piacra sem lépnének vele. A Postával ellentétben, ahol például a mobilnet alig kap szerepet, a Tesco célközönsége sokkal tágabb körből kerülhet ki. Az elérhető telefonok és szolgáltatások is nagyobb réteg igényeit kell, hogy lefedjék. Szükség lesz az idősebbeknek szánt egyszerűbb készülékektől kezdve az okostelefonig minden típusra, de egy versenyképes internetezési lehetőséget is kínálnia kell a majdani ügyfeleknek az átlátható és egyszerű tarifacsomagok mellett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Tesco, mint márka, ma már kevésbé ciki, mint néhány éve. Ezt jól szemléltette a nyári pontgyűjtő láz, aminek a végén boldog-boldogtalan Fila(tesco) táskával járja a várost. A Tescomobile sem lesz valószínűleg ciki, sem az iskolákban sem az utcákon, még kevésbé a Tesco vásárlói rétegben, akik szorosan kapcsolódnak egymáshoz.
Épp ez lehet a jövő sikerének a titka is, az egymáshoz közelálló óriási ügyfélkör. Már több szolgáltató próbált kapcsolódni egy-egy ilyen körhöz, különböző kedvezményeket kapcsolni a csoporton belüli szolgáltatásokhoz. A T-mobile" iwiw" előfizetői beszélhetnek egymással olcsóbban, de a Telenornak is volt hasonló próbálkozása a Djuice "Campus" csomagon keresztül. Egyik mögött sem állt akkora ügyfélbázis, mint a Tesco mögött.
A telekommunikációs ipart nagyban meghatározza az úgynevezett hálózati hatás, amit jelen esetben meg is lovagolhat az üzletlánc. A hálózati hatás akkor alakul ki, amikor egy rendszeren könnyebb vagy olcsóbb kapcsolódni a másikhoz, mint egy külső hálózatból. Ha egy hálózaton belüli kommunikáció viszonylag olcsó, ahhoz csak akkor éri meg csatlakozni, ha annak megfelelő számú tagja is van. Így ki is tudjuk használni a kedvezményt. Ez akár egy öngerjesztő folyamatot is elindíthat, minél többen vannak egy ilyen, jelen esetben mobil csomagban, annál többen akarnak csatlakozni hozzá. Így tehát, ha a Tesco viszonylag alacsony percdíjakat biztosítana az előfizetőinek, a hálózaton belüli kommunikációra és hasonló robbanást sikerülne elérnie, mint a Klubkártyákkal, akkor hamar, akár jelentős részesedésre is szert tehetne a hazai mobilpiacon.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Nem hosszabbít Dárdai Pállal a Hertha, de…
- Becenevek, hiányos adatok miatt úszott el rengeteg roma ajánlás
- Az önkormányzatnak és a lakosságnak is gondja van a délegyházi bányanyitással
- Egy lépésre a címvédéstől a Ferencváros
- Közel tízezer embert kellett kimenekíteni Harkiv körzetéből
- Vizsgálati fogságba helyezték Robert Fico támadóját