A Bajnai-kormány több tíz milliárddal csökkentené a közösségi közlekedés, így a MÁV költségvetési támogatását is. A pénznyelőként üzemelő vasúttársaság hatékonysága gyenge, főleg ha nemzetközi összehasonlításban tekintünk rá.
Nem kell messzire utazni, hogy egy hazainál nagyságrendekkel jobban működő vasutat találjon az ember, elég ha Bécsig eljutunk. Az ottani 5702 kilométernyi vasútvonalat kiszolgáló ÖBB, osztrák állami vasúttársaság vonatain évente mintegy 447 millióan utaznak, míg az itthoni 7800 kilométeren alig több mint 150 millióan.
A hatékonyabb működéshez az is hozzájárul a szomszédoknál, hogy az ottani kisebb forgalmú vonalakon a költséges vasúti szerelvények helyett autóbuszokat közlekedtetnek.
Itthon az utasok a vasút tényleges költségeinek mindössze 19 százalékát fizetik be a pénztáraknál, nem csak a diákoknak, illetve nyugdíjasoknak, és egyéb jogon járó kedvezmények miatt, ugyanis a teljes árúnak mondott menetjegy is csak a személyszállítás tényleges költségeinek 55-60 százalékát fedezi.
Itthon közel 30 millióan ingyen utaznak, míg az ÖBB-nek alig van díjmentesen utazó utasa.
Persze ha itthon is a tényleges költségekhez igazodna a díjszabás, sokan felháborodnának, és talán joggal vetnék vissza, hogy a kiszolgálás minősége is hagy némi kivetni valót maga után. Az osztrákok ugyanis évek óta többet költenek szolgáltatásaikra, utaskiszolgáló létesítményeikre, járműparkjuk korszerűsítésére, mint a MÁV.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nekünk több év kellett 70 elővárosi motorvonat beszerzésére, míg ezalatt az osztrákok 160 ilyet szerelvényt vásároltak.
Nem szerepel jobban azonban az áruszállítási piacon sem a MÁV Cargo, amit az ÖBB árufuvarozó vállalkozása vásárolt fel 102,5 milliárd forintért, holott a cég járműparkja jórészt ócskavasnak felel meg.
A már szinte tradíciónak mondható lemaradást a MÁV tehát csak jelentős tulajdonosi hozzájárulással tudná ledolgozni.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Minden bejelentés számít a gyermekek online bántalmazása elleni harcban
- Átlagosan négy és fél polgármester közül választhatnak a budapestiek
- Japán filmek és sorozatok érkeznek házhoz ingyenesen
- Csoportgyőztesként negyeddöntős a női válogatott
- Eszméleténél van, de továbbra is súlyos a szlovák kormányfő állapota – a nap hírei
- Lengyelország „áthatolhatatlanná” teszi a határait, 2,5 milliárd dollárból