33 év tervezés és előkészítés után ma ünnepélyesen üzembe helyezik az Etele téren a 4-es metró fúrópajzsát, miközben 386 millió forintért már javában folyik az 5-ös metró tervezése. A Magyar Hírlap beszámolója szerint mindez annak ellenére történik így, hogy továbbra sincs rendezve a 4-es metró finanszírozási helyzete.
A kormány a budapesti városvezetéssel együtt jelenleg is győzködi az EU döntéshozóit arról, hogy Brüsszel a 120 milliárdos támogatási ajánlatának dupláját fizesse a 485 milliárdot elnyelő 4-es metró kasszájába. Lényeges, hogy akárhány euró is érkezik majd az unió kohéziós alapjából, az csak az Etele tér - Keleti pályaudvar közötti szakaszra költhető, a Bosnyák térig tervezett meghosszabbításra nem, mivel arra még nincsenek meg az unió által megkövetelt engedélyek. Egyelőre nincs döntés arról sem, hogy miből tudják finanszírozni a 4-es metró 43 milliárd forintos, fővárosra eső költségtúllépését.
A főváros már tavaly októberben megbízta az 5-ös metró első ütemével kapcsolatos feladatokkal a Regionális Team Konzorciumot (RTK). A négy ütemben teljesítendő feladatra az RTK 386 millió forintot kap, 20%-át a kormánytól. A tervezési munkákat várhatóan novemberre fejezik be, 2008. márciusáig pedig el kell készülnie a tervezési, építési, járműbeszerzési és közbeszerzési dokumentációnak és a kohéziós alaphoz benyújtandó támogatási kérelemnek.
2005-ben arról szóltak a hírek, hogy az 5-ös metró (mely a Duna alatt kötné össze a Szentendrei és a Ráckevei HÉV vonalát) költsége járművek nélkül mintegy 400 milliárd forintba kerülne.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2007.03.29 08:22
Három ok, amiért Brüsszelnek nem tetszik a négyes metró
2007.03.23 09:29
Drága, de a miénk: a főváros kitart a négyes metró mellett
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Itt a repülő drónautó, vagy valami olyasmi
- Súlyos dolgot derített ki egy kutatás a koronavírusról
- Óriási kockázatot jelentenek az SUV-k – itt vannak a részletek
- Tényleg megvan a válasz az ősi piramisok titkára?
- Új busz közlekedik Budapesten, keddig ingyenes az utazás
- Emberi csontot találtak egy kisváros játszóterénél, mindenki ledöbbent