Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 millió forintra büntette a Ryanairt, mert a légitársaság a kedvezményes repülőjegyeket népszerűsítő kampányában valótlan tájékoztatást adott. Az is baj volt, hogy a szerződéses feltételeket nem fordította le magyarra.
A Ryanair a Malév csődje után, tavaly február 3. és 29. között tévében, rádióban és újságokban is futatta kedvezményes repülőjegyeket kínáló reklámkampányát.A reklámokat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több szempontból is vizsgálta, majd arra jutott, hogy a cég atájékoztatásaiban nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlással járó, a fogyasztók által jellemzően fizetendő járulékos költségekre, például az úgynevezett foglalási adminisztrációs díjra.
Egyes reklámokban ugyanis ez a díj nem szerepelt, ahol mégis, ott is a valósnál alacsonyabb összeggel. "A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, hogy a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úticél esetében igénybe vehetők, mivel a kedvezményes jegyeket csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott úti célra lehetett igénybe venni." A GVH a fenti jogsértések elkövetéséért 15 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a Ryanair nem először csapta be az utasait. Enyhítő körülmény volt, hogy a fogyasztókat nem érte jelentős kár, hiszen az előzőektől függetlenül is nagyon olcsón repülhettek a céggel. A Ryanair később önként módosította a reklámokat.
A GVH szerint az is tisztességtelen volt, hogy a szolgáltatás legfontosabb feltételeit március 29-ig sehol és semmilyen formában nem tette magyarul is hozzáférhetővé. Ezt a GVH azonban nem büntette, mert a cég ezen is változtatott.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








