A világ legnagyobb autógyártói mind India felé vették az irányt: a következő 18-24 hónapban a Honda, Toyota, Ford, General Motors és a Nissan-Renault mindegyike új autóval jelenik meg a világ második legnépesebb országában.
Miután 2009-ben a nyugati országokban mindenütt az autóeladások drasztikus visszaesését hozta, a gyártók többsége az olyan gyorsan fejlődő országok felé vette az irányt, mint Kína, vagy India, ahol a lakosság rendelkezésre álló jövedelme gyors ütemben emelkedik. Kína idén már az USA-t is maga mögé parancsolta az autóeladások számát tekintve, míg India a kisautók terén vált világvezetővé - az indiai autógyártók szakszervezetének statisztikái szerint.
Öt eladott autóból négy ugyanis a kisautók kategóriájába tartozik Indiában: a legnagyobb piacrészesedéssel a Suzuki rendelkezik (46%), őt követi a Hyundai valamint a Tata Motors. Ez a rangsor azonban felborulhat jövőre, hiszen a Volkswagen már decemberben bejelentette, hogy Indiában kezdik gyártani a kisautó kategóriájába tartozó Polo márkát, de a Honda Motors is 2011-ben tervezi piacra dobni a jelenleg még 2CV névre hallgató kisautóját.
Az igen komoly gondokkal küszködő General Motors tavaly kezdte el Indiában gyártani a Chevrolet Spark-okat, de 2010 elején mára a Chevrolet Beat-ek gyártósorait is át szeretné helyezni. Eközben a Nissan és a Renault is saját kisautókkal jelennek meg a piacon, melyek motorkerékpár alkatrészeiknek köszönhetően rendkívül olcsók tudnak lenni.
Bár az indiai piac jelenleg még relatíve kicsinek számít, hiszen évente mindössze 1,8 millió autót adnak el, szemben mondjuk Kína évi 6 milliós eladásával, azonban India gazdasága évente 7 százalékkal növekszik. Eközben a kormány is igyekszik az országba csábítani a gyártókat, hiszen az importra kivetett vámon már eleve sokat spórolnak, ha helyben gyártanak, nem beszélve az élőmunka és egyéb költségek alacsony szintjével.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Befutottak a friss számok: így alakultak a régiós üzemanyagárak
- Álmában szurkálta halára édesapját
- Ha a Balaton felé vonatozna, erről jobb, ha tud
- Nagyházi Galéria: egy elveszettnek hitt Zsolnayra is lehet licitálni
- Népszavazást tartanak Moldovában az EU-csatlakozásról
- Veszélyre figyelmeztet a meteorológia – térkép