A hazai utakra terelheti a szlovákiai kamionforgalom egy részét a jövőre északi szomszédunknál bevezetésre kerülő elektronikus útdíjfizetési rendszer.
Csehország és több más európai ország mintájára 2010. január 1-jétől kezdve Szlovákia is kilometer alapú elektronikus útdíj fizetési rendszert vezet be mintegy 2400km hosszú gyorsforgalmi- és főútvonal hálózatán. A díj mértéke 6,3-20,9 eurocent (17 és 56 forint) között alakul kilométerenként, a jármű súlyától függően. Útdíjat a 3,5 tonna feletti össztömegű teherautóknak, és a kilencnél több személy szállítására alkalmas buszoknak kell fizetniük.
A matricás rendszerhez képest borsosnak mondható kilométer alapú tarifa a dél-szlovák kelet-nyugati irányú kamionforgalmat a magyar utakra irányíthatja. Az Állami Autópálya-kezelő hat éve sürgeti, hogy a magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton is dolgozzanak ki a teherforgalom számára egy elektronikus rendszert, mivel a matricás rendszerben a tarifák ára tovább nem emelhető, így a hazai utak áron alul használódnak el - írja a Napi.
Összehasonlításképpen egy magyarországi éves matrica ára a 12 tonna össztömeg feletti - D4 kategóriájú - kamionok számára idén 198 ezer forintba kerül. Ezzel szemben január 1-jétől Szlovákiában ugyanebben a kategóriában - a tengelyszám és károsanyag kibocsátási kategória függvényében - 48 és 56 forint közötti áron gurulhatnak kamionok.
Ez azt jelenti, hogy éves szinten még a legkorszerűbb járművek is csak valamivel több, mint 4000 kilométert futhatnak a magyar matrica áráért a szlovák utakon. Ez a távolság pedig bagatell egy rendesen kihasznált teherautónak, így valós korlátot csak a kerülő miatti plusz fogyasztásban megjelenő költségnövekedés fog jelenteni a szlovák fuvarozóknak.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Bilincsbe verve vitték el a sztársportolót
- Meghalt Dabney Coleman
- Egymillió dollárt ért ez a szalvéta - fotó
- A kosárlabda viszi ma a prímet – sport a tévében
- Nyilvánosak a futballistafizetések: két magyar is ott a listán
- A CDU/CSU magasan vezeti a német pártok népszerűségi listáját, Merz is előretört