40 %-os visszaesés várható idén az autóiparban A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) további egyeztetéseket szorgalmaz a kormánnyal az ágazat megsegítése érdekében. A politika minden eddigi keresletélénkítő javaslatot elutasított, Gablini Gábor szerint idén már nem lesz semmi a magyarországi roncsprémiumból.
Az ágazat gazdasági vezetői által tartott előadáson elhangzott, hogy óriási gondokkal küzd a gépjármű iparág Magyarországon. A szektor a válság hatására sokkal rosszabb helyzetben van, mint azt egy évvel ezelőtt a legmerészebb álmukban gondolták volna a piaci szereplők.
Gablini Gábor
A GÉMOSZ elnöke szerint az autóiparban már a pénzügyi válságot megelőzően is túltermelés volt tapasztalható, a hitelválság azonban gyorsabban felszínre hozta az akciókkal, hitelekkel és engedményekkel mesterségesen életben tartott iparág problémáit.
2008-ban a világszerte legyártott autók 30 %-a raktárra került, ami előbb lefékezte a készletek forgási sebességét, majd - mint válsággeneráló tényező - Amerikában, Japánban és Európában is súlyos készletezési, tárolási veszteségeket okozott.
Korábban: Gablini: "Roncsprémium helyett áremelés jöhet az autópiacon!"
A gazdasági válság hatására alapvetően át kell értékelni a gyártók, a kereskedők és minden piaci szereplő helyzetét, mivel a piac akorábbi vásárlást ösztönző eszközökkel már nem tartható fenn. A szektor sokkal kockázatosabbá vált, amit a piac felárral büntet, ehhez jönnek még az árfolyamok alakulásából adódó veszteségek.
A gyártás folyamata megdrágult, ugyanakkor a kereslet szűkülése és a készletezési gondok új kihívások elé állították a szektort. A beragadt készletek eltüntetése érdekében eddig mintegy 20 európai ország élt a roncsprémium adta előnyökkel, hazánk vezetése sajnos továbbra is elutasítja a kedvezmény bevezetését.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A roncsprémium amellett, hogy új autó vásárlására ösztönzi az embereket környezetvédelmi és balesetbiztonsági szempontból is hasznos. A balesetveszélyes, pöfögő benzintemetők helyett biztonságos és takarékos új autók futhatnának az utakon. A gyártó kapacitásokat reaktiválni lehetne, az eladás zuhanását pedig tompíthatná az intézkedés.
Németországban az elmúlt hónapban többek között a roncsprémium hatására 44 %-kal több autó talált gazdára, mint tavaly áprilisban, ezzel szemben Magyarországon az idei évben 40 %-os visszaesésre lehet számítani az újautó eladások tekintetében. A kormány szerint az intézkedés előrehozott vásárlásokat gerjesztene, de nem tudni, hogy mi történne azután. A vízben fuldokló is az első levegővételért küzd, csak akkor tud továbblépni, ha az már megvan - mondta Gablini Gábor.
A gazdaságban minden iparág felkészülhet egy +/- 5-10 %-os változásra és különböző lépésekkel orvosolhatja az ingadozással járó problémákat. A magyar gépjárműiparban előrevetített 40 %-os visszaesés azonban már nem tartozik a könnyen kezelhető kategóriába. Egy ilyen mértékű zuhanás súlyos következményekkel járhat, melyek csak a piaci szereplők összefogásával kerülhetőek el.
Nyugdíjba mennének, de nincs utánpótlás
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- "Mindenre emlékszik" - Peter Pellegrini Robert Ficónál járt a kórházban
- Nagy Márton: agresszív protekcionizmussal nem érhetünk célba
- Nem kis veszteség, lelőhettek egy amerikai szuperdrónt
- Szijjártó Péter felhívta szlovák „régi jó barátját”
- Kórházba került Jordán Tamás
- Csillapítás – „Száz napos békére” tesz kísérletet Szlovákia