Úgy fest, a Tata Motors a lehető legjobbkor lépett piacra hat héttel ezelőtt a 2 ezer dollárba kerülő Nano-jával, hiszen a 16 napig tartó foglalási periódus alatt mintegy 203 ezer autóra fizettek elő vásárlók.
Alig hat héttel a világ legolcsóbb autójának titulált Tata Nano debütálása után már több százezren vallhatják tulajdonosnak magukat. Az Indiai Autógyártók Szövetsége (SIAM) elnöke szerint a Nanonak sikerült először ilyen gyors népszerűségre, és gazdára szert tennie. Összehasonlításképp, a szintén kisautónak számító, Indiában igen közkedvelt Suzuki Alto-ból 2000 óta összesen 93 ezer darabot sikerült eladni az országban.
Az új autó piacra való gyors berobbanása persze meglehetősen jól jön most a Tata Motorsnak, hiszen tavaly márciusban vásárolta meg a Fordtól a Jaguart és a Land Rovert, amihez 3 millió dollárnyi hitelhez folyamodott. Törleszteni tehát most van miből.
Az előjegyző vásárlóknak ugyanis az autó teljes vételárát ki kellett fizetniük, ami 507 millió dollárt hozott az autógyár konyhájára. Az autók leszállítása júliusban kezdődik, azonban többeknek egy évnél is hosszabb ideig kell majd várakozniuk, amíg áhított kocsijuk legurul a futószalagról.
A cég azt is vállalta, hogy az első 100 ezer legyártott autót sorsolás útján fogja "kiosztani" a vásárlók között, legkésőbb 2010 végéig, a többieknek azonban nem tudnak határidőt szabni, de aki nem bírná kivárni a sorát, visszakérheti a befizetett összeget. A türelmesebbek számára viszont akár kamatot is fizet a cég a pénzük után.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Márpedig várakozniuk biztosan kell majd a leendő tulajdonosoknak, hiszen egyelőre csak az Észak-Indiában található Pantnagar-i gyárban folyik a gyártás, a tervezett Nano-gyár - ami évente 250 ezer példányt tudna legyártani - jövő év végéig szinte biztos, hogy nem készül el.
Az óriási siker azt igazolja, hogy az olcsó autóknak igenis nagy piaca van, főleg most. Rá is kapcsolt néhány másik autógyártó, például a Suzuki India ezen a héten jelentette be, hogy egy 660 köbcentis autót dob a helyi piacra, az árát azonban még nem tette közzé. De a Renault, a Toyota és a Hyundai is hasonlót tervez.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Így ront be az Apple a kínai piacra
- Nagy könnyítés Izraelben - a nap hírei
- A horvát válogatott az Eb-re a "komplett" vb-bronzérmes csapattal áll ki
- Ukrajna elnöke sürgeti a Nyugatot
- Megrendítő vallomások a színészlegendától – könyv jelent meg Benedek Miklósról
- Beindult az EU-csatlakozás-ellenes kampány Moldovában