Baleseteket szimulálni és abból a megfelelő következtetéseket levonni valószínűleg két valódi autó összeütközését követően lehet igazán eredményesen, de a nehéz időkben a rendkívül költséges megoldás helyett új módszert fejlesztett ki a Ford. Az autóiparban is egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak a költségtakarékosságra, ezért a Fordnál az ütközéseket elhárító figyelmeztető rendszer fejlesztésére felfújható és többször használható tesztautókat vezettek be.
Az ilyen irányú teszteket törés-zúzás nélkül folytathatják, továbbra is szem előtt tartva, hogy a biztonság milyen előkelő helyet foglal el az autókkal szemben támasztott követelmények listáján. A mérnökök által kifejlesztett ütközéseket elhárító rendszer tökéletesítésére kiválóan megfelelnek az érzékelőkkel ellátott felfújható tesztautók is. Az autók többszöri felhasználhatósága elősegíti az elsőként a 2010-es modellekbe épített figyelmeztető rendszer finomhangolását.
A vízhatlan ponyvához hasonló anyagból készült tesztautó hátuljára speciális érzékelőket szerelnek fel, amiket az érkező valódi járműbe szerelt a radar elvén működő rendszer felismer, majd figyelmeztető jelet továbbít a járművezetőnek. A finomhangolás a sorozatos teszteknek köszönhetően még folyik, a mérnökök azt vizsgálják, hogy ha az emberi reakcióidőt követő bizonyos időhatáron belül nem fékez a vezető, akkor a rendszer automatikusan blokkolja-e a járművet, hogy elkerülje az ütközést.
Az időzítés nagyon fontos, mert ha túl korai a fékezés, akkor a mögöttünk érkező jármű is beleszaladhat az autónkba, ha pedig túl későn jelez a rendszer, akkor elkerülhetetlenné válik az ütközés. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a járművezetők a baleset előtt mire realizálják a helyzetet és rálépnek a fékre, vagy megpróbálják kikerülni a tárgyat már késő. A mérnökök olyan figyelmeztető rendszert szeretnének, amelynek a segítségével az ilyen esetek nagyobb százalékban elkerülhetővé válnak.
A hosszabb élettartamnak, a minimális javítási munkáknak és a 10 ezer dolláros tesztautónkénti költségnek köszönhetően sikerült a Fordnál csökkenteni a tesztelésre elkülönített összegeket, ugyanakkor a rendszer hátránya, hogy szeles időben nem lehet vele dolgozni.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Találj egy embert, és nyert ügyed van - választási furcsaság
- Véres ukrán siker Szaúd-Arábiában
- Vulkanológus: a vulkánok akkor is veszélyesek, amikor éppen nem működnek
- Donald Trump fegyverekről beszélt
- Vallási előírások tettek be a Wizz Air utasaink
- Külföldön szavazna az EP-választáson, ez egy fontos szabály