Ha a finanszírozási hitelek egyre drágábbak, az ügyfelek pedig egyre körülményesebben, vagy egyáltalán nem jutnak hitelhez a bankoknál, érdemesebb az autóbérlést választani.
Az amerikai másodlagos jelzálogpiaci válság hatása miatt kialakult folyamatok miatt válságban van az egész autóipar és a vállalati finanszírozás is, így egyre nehezebben jutnak majd hitelhez a hazai vállalatok.
Azok a cégek, akik az idén autót akartak venni, azok főleg két okból halasztották el a vásárlást: vagy maga a vállalkozás van bajban, vagy a szigorodó hitelfeltételek miatt nem jutnak pénzhez. Piaci információk szerint míg korábban az autófinanszírozási kérelmek 90 százalékát befogadták a bankok, addigra mára ez az arány 60-70 százalékra esett vissza. Számos lízingcsoportnál pedig felfüggesztették a svájci frank alapú finanszírozások befogadását és a forint alapú finanszírozás, a jegybanki alapkamat emelése következtében is jelentősen drágul. A helyzet bizonytalanságára jellemző, hogy az autóforgalmazók folyamatosan újrakalkulálják a jövő évi árakat, miközben az évnek ebben az időszakában már általában készen vannak vele, ezzel együtt a bankok szinte naponta változtatják a hitelfelvételi kondíciókat.
De ha lesz is hitel a közeljövőben, ahhoz az eddigieknél nehezebb lesz hozzá jutni, mutat rá Wolfgang Bartesch, a Fox Autorent alapítója és ügyvezető igazgatója. Bár a kölcsönzőket is érinti a pénzügyi válság, ám azonban nem mindenkinek vannak ilyen gondjaik, így szinte bármilyen igényt ki tudnak elégíteni. A jelenlegi hitelfeltételek mellett pedig a bérleti konstrukció versenyképesebb a banki finanszírozású autókkal szemben, és bérautóhoz sokkal könnyebb hozzájutni.
A bérleti konstrukció, amely lényegesen rugalmasabb a lízingnél és a banki finanszírozásnál, több szempontból is előnyös lehet egy cégnek. Vásárlás esetén legalább 10-30 százalékos önerőt kér a pénzintézet, míg a bérautónál nincs ilyen megkötés, így az a vállalkozás finanszírozására fordítható. A bérlet azért is előnyösebb, ha nem tudni mit hoz a jövő, mert sokkal egyszerűbb kilépni a szerződésből, mint egy lízing vagy banki finanszírozású vétel esetén, állítja Bartesch. Hozzáteszi, hogy figyelembe véve a bérlethez kapcsolódó összes szolgáltatást, ez a konstrukció nem drágább, mint a lízing vagy a részletre történő vásárlás.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Számos vállalkozás döntött amellett, hogy kivár az autóvásárlással és az átmeneti időszakra autót bérel. Ezt jelzi már, hogy a Fox Autorent forgalma 15 százalékkal növekedett a tavalyi évhez képest az őszi időszakban is. Bartesch szerint ennek egyik oka, hogy a hazai cégek felismerték, hogy nem szükséges tulajdonolni az autót, elég, ha rendeltetésszerűen tudják használni. Így a jelenlegi körülmények között a multinacionális cégek is az átmeneti megoldásokban érdekeltek.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Nagy könnyítés Izraelben - a nap hírei
- A horvát válogatott az Eb-re a "komplett" vb-bronzérmes csapattal áll ki
- Ukrajna elnöke sürgeti a Nyugatot
- Megrendítő vallomások a színészlegendától – könyv jelent meg Benedek Miklósról
- Beindult az EU-csatlakozás-ellenes kampány Moldovában
- Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak