Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Mennyibe kerül valójában egy ügyintézés? Lehet forintosítani, hogy mennyibe kerül nekem az, hogy megváltozott a lakcímem, vagy hogy a lánykori nevem mellé felvettem férjem családnevét? És mennyi idő mindez?
Tavaly összesen 515 ezren jelentették be, hogy megváltozott a lakóhelyük (ebbe a hatalmas számba beletartoznak azok is, akik többször költöztek egy év alatt). 2014-ben 38 700-an házasodtak össze, sokaknak ezzel megváltozott a nevük is.
Bár sok mindent el lehet intézni online vagy telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, az adatváltozás még mindig sok macerával jár. Például egy csomó szolgáltatónál - például a közműcégeknél - be kell jelenteni az új nevet, vagy az új lakhelyet. Számítások szerint a lakossági oldalon évente mintegy
társadalmi költség keletkezik abból, hogy az emberek bejelentik a különféle szolgáltatók felé az életviszonyaikban bekövetkezett változásokat (születés, halál, névváltozás, címváltozás, telefonszám/e-mail változás, gépjárműcsere).
Szolgáltatói oldalon évente mintegy 35-50 milliárd forint ez az ügyfélszolgálati költség. Azaz ennyibe kerül a rezsiszolgáltatóknak, hogy fogadják és feldolgozzák az ügyfelek életviszonyaiban bekövetkezett változásokat.
Számítások szerint egy ügyintézés átlagosan két óra - az átlagjövedelemből és a munkaórákból számítva -, ez összesen 2700 forintot jelent (és ebbe még nincs beleszámolva az utazási költség).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Már vállalkozást is építenek rá
A közigazgatásban elvileg gyorsult az ügymenet az elmúlt évek reformjainak következményeként, azonban még mindig sok olyan ügyintézés van, amit csak nehezen, sok idő alatt lehet elintézni - mondta el egy keddi sajtótájékoztatón Sántha György, a Sántha György, a Változásbejelentő.hu-t üzemeltető cég, a DeltaRegister Kft. tulajdonosa.
A frissen elindult vállalkozás ezt a piaci helyzetet használja ki: lehetővé teszi, hogy az ügyintézést otthonról, egy felületen tudjuk elintézni. Az űrlapkitöltő alkalmazás lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy elektronikus formában elintézzék a velük szerződésben álló szolgáltatókkal a szerződésben rögzített, illetve az egyéb személyes változások kezelését. A szolgáltatás jelenleg közműcégek (díjbeszedők, gázszolgáltatók, hulladékkezelők, távhőszolgáltatók, stb.) ügyfelei számára elérhető, de a későbbiekben a nyugdíjpénztárak, egészségpénztárak, lakástakarék-pénztárak, sőt, biztosítók és bankok ügyfeleinek adatát is tudja kezelni.
Az oldalon egy közmű átírása alapáron 1 795 forintba kerül, az adatváltozások bejelentése 295 forint. Szabó Péter, az üzemeltető DeltaRegister Kft. ügyvezetője elmondta, hogy eddig mintegy 100 szolgáltató érhető el a rendszerben. A felhasználók között hangsúlyosan megjelenhetnek a külföldre költöző magyarok is, akiknek komoly költséget jelent egy-egy ügyintézés, pontosabban az ahhoz szükséges hazautazás.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








