Május közepén máris találkozhatunk görögdinnyével a hazai boltokban, de mivel még nincs itthon szezonja, egyelőre a jóval magasabb árú import terméket vihetjük haza.
Az egy főre jutó megtakarítás 3 millió forint, amit elsősorban utazásra, szórakozásra költenénk el. A klasszikus pesszimizmusunk ellenére egyre többen mondják azt, hogy jó irányba mozdulnak el a pénzügyi lehetőségeik.
A Cetelem kutatásának eredményei alapján Magyarországot óvatos bizakodás jellemzi vásárlás szempontjából. Nálunk a felmérésben résztvevők azt érezték, hogy egy év alatt jelentősen javult az ország állapota, ezt tükrözi a 3,3-ről 3,9-re emelkedő pontszám. A magyarok saját helyzetüket illetően viszont már visszafogottabban nyilatkoznak, hiszen a 2015-ös 4,4 után most 4,3 pontot adtak átlagosan, miközben a vizsgált országok átlaga 5,5 pont.Döntés a megtakarításokról és a kiadásokról - Tücskök és hangyák aránya Európában
A jövőt illetően szinte biztos, hogy a lakosság hangulata tovább javul. Négy év stagnálás után ugyanis az európai vásárlóerő jelentős, 4 százalékos bővülésnek indult. Minden európai polgárnak átlagosan 550 euróval több maradt a zsebében. Az elkövetkező 12 hónap vásárlásait és megtakarításait tekintve, a tartalékoló "hangyák" és a költekező "tücskök" tábora nagyjából azonos nagyságú, ráadásul mindkét tábor megerősödött az eltelt egy év alatt. Az európai polgárok 42 százaléka véli úgy, hogy ő bizony inkább félretesz, ami 7 százalékos bővülés 2015-höz képest. A felmérésben résztvevők 39 százaléka ellenben inkább költené a pénzét. Ők 4 százalékkal vannak többen, mint tavaly.
32 ezer milliárd forintra teszi a jegybank a magyar lakosság pénzügyi vagyonát, amelynek alapján (figyelembe véve a fennálló tartozásokat is) 2015 végén minden egyes magyar lakosra több mint 3 millió forintnyi pénzügyi megtakarítás jutott. A megtakarítási kedv, amelyet a Körkép adatai is alátámasztanak, a növekvő pénzügyi tudatosságot mutatja és nem jelenti azt, hogy a magyarok nem vásárolnak, hiszen a hazai fogyasztás is szépen nő. Sokkal inkább arról van szó, hogy jobban megnézzük, mire költünk.
Még mindig utazásra költünk az első helyen
Az utazás, szabadidő áll az első helyen a céloknál, amelyre a megkérdezettek 37 százaléka költene leginkább, igaz ez 8 százalékpontos visszaesést mutat az egy évvel korábbi eredményhez mérten. Szorosan e cél mögött, mindössze 2 százalékponttal lemaradva a háztartási gépek beszerzése szerepel. A harmadik legfontosabb kiadás a magyar lakosságnál a lakberendezés, lakásfelújítás lett a maga 31 százalékos arányával.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Egy forintra a lélektani határtól a gázolaj ára
- Szabados Gábor Dejan Stankovic távozásáról: szakmailag visszalépés, de „ több millió" oka lehetett a döntésének
- Szombaton inkább ne a Rákóczi hidat válassza!
- Állásbörzét rendeztek Magyarországon élő menekülteknek
- Blues és film – zenés road movie készül Hobo életművéről
- Orosz médiákat tiltottak be az Európai Unióban