Európa öregszik, de Magyarországon belül is óriásiak a különbségek. Hol élnek a leghosszabb ideig, és mit jelent ez a jövőnkre nézve?
Több ezer családot érint, hogy januártól több mint nettó ötezer forinttal, közel nettó 40 ezer forintra nő az emelt összegű ápolási díj, és bevezetik a kiemelt ápolási díjat, melynek összege közel nettó 48 ezer forint lesz. A Pénzcentrum.hu mutatja a részleteket.
Tegnap jelentette be Soltész Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális és családügyért felelős államtitkára, hogy emelkednek az úgynevezett ápolási díjak. Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló (súlyosan fogyatékos, tartósan beteg) személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás.
A díjemelés és az új díjkategória bevezetése 18 ezer családot, illetve háztartást érint. Ápolási díjat a tartósan gondozásra szoruló súlyosan fogyatékos vagy tartósan beteg emberek otthoni ápolását-gondozását ellátó hozzátartozók kaphatnak, emelt összegű ápolási díjat azok, akiknek hozzátartozója fokozott ápolást igényel. Bevezetnek egy új kategóriát - januártól - a kiemelt ápolási díjat, ezt azok kaphatják, akik a legsúlyosabb egészségi kategóriába tartozó családtagjukat gondozzák.
Az új, kiemelt ápolási díj jövőre 3600 személyt érinthet, akiknek többsége a jelenleg emelt összegű ápolási díjban részesülők köréből kerül ki. Az alanyi jogon járó ápolási díj összege jövőre is nettó 26 550 forint marad. A bruttó díjakból tíz százalékos nyugdíjjárulékot vonnak, ez pedig azt jelenti, hogy az érintettek a befizetésekkel nyugdíjjogosultságot szereznek.
Átvállalják a gondozási feladatokat egy időre
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az államtitkár a bejelentésen túl arról is beszélt, hogy a jelenlegi ellátási rendszerben a fogyatékos személyek nappali ellátási intézményeiben 6300 embert tudnak gondozni és ápolni, míg a bentlakásos intézményekben további 16 ezer embert. Emlékeztetett arra is, azok számára, akik otthon gondozzák súlyosan beteg vagy fogyatékos családtagjukat, már korábban elindították az úgynevezett "fecske-szolgáltatást", melynek lényege, hogy - havi 12-15 órányi - pihenést, ügyintézési szabadidőt biztosítanak a számukra, azzal, hogy erre az időre átvállalják a gondozási feladatokat.
A tárca egyébként azt tervezi, hogy a jelenleg Budapesten és öt megyében sikeresen működő szolgáltatást országossá bővítik a 2014-2020 közötti európai költségvetési forrásokból.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








