Egy brazil nő kedden egy bankfiókba tolta nagybátyja kerekesszékben, hogy hitelt vegyen fel a nevében.
A Deloitte tanácsadó cég felmérése szerint minden második magyar ódzkodik a hitelektől. Ennek ellenére egyre pozitívabban tekintünk a hitelekre. A felmérés kitért arra is, hogy az információinkat még mindig a bankfiókokban szerezzük be elsősorban annak ellenére, hogy minden információ elérhető a bankok weboldalain.
Furcsa számokat mutat a Deloitte-Scale BankIndex felmérése, mivel időszakos visszaesés figyelhető meg az adatokban, hosszabb távon azonban egyértelmű, hogyan változik a magyar lakosság hozzáállása a pénzügyekhez. A felmérés a magyar családok hitelfelvételéről, megtakarításairól és fogyasztásáról szól.
Mi a helyzet a hitelezéssel?
A hitelfelvétel kisebb visszaesése figyelhető meg, de ez csak átmeneti visszaesés, a hitelfelvételi kedv alapvetően növekvő tendenciát mutat. Ezzel szemben a jelzáloghitelek törlesztési nehézségei emelkedtek az előző méréshez képest.
Érdekes, hogy 2014 során az egyik legkeresettebb termék a személyi hitel volt, a szintje már közel jár a válság előtti értékekhez. Ez nem mondható el az áruhitelekről, ezeket a kölcsönöket ugyanis jóval kevésbé keresik a magyarok, mint más hitelformákat.
A hitelezés felfutását segíti az is, hogy az elmúlt két évben több mint 2,5 százalékponttal csökkentek a hitelkamatok, de ez megfordulhat, ha a jegybank az alapkamat emelése mellett teszi le a voksát.
- mondta Szép Péter, a Deloitte tanácsadó cég pénzintézeti szektorának partnere.
A magyarok 46 százaléka egyáltalán nem figyel arra, hogy milyen új termékeket kínálnak a bankok, de van egy réteg, aki egyre tudatosabban figyel a pénzügyeire. A jövőbeni hitelezés szempontjából fontos, hogy egyre kevesebb magyar számít arra, hogy fizetési nehézségekbe ütközik.
A fogyasztói optimizmus visszatér a közeljövőben
A fogyasztói optimizmusnál szintén kisebb visszaesés figyelhető meg, a fogyasztási index szerint 26 fok közelében lehet az optimális szint.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Vonatkozik ez a pénzügyi szolgáltatásokra is, a felmérés szerint azt kapjuk a fiókunkban, amit előzetesen ettől elvárunk. Ugyan az internetes felületeken minden banknál elérhetőek kalkulációk és információk, mégis több mint 70 százalékunk inkább a bankfiókban szerzi be az információkat a pénzügyi termékekről.
Átlagosan 40 hónapra előre takarékoskodnak a magyarok, ráadásul egyre tudatosabban tesszük ezt. A magyar családok egyre inkább hosszú távra terveznek megtakarítani.
Mi a helyzet az online pénzügyi termékekkel?
Egyre népszerűbbek az online pénzügyi termékek, mind a megtakarítások, mind a hitelek terén. Ez annak ellenére figyelhető meg, hogy a pénzintézet kiválasztásának legfontosabb tényezője a fiók közelsége, elérhetősége.
Az interneten kártyával fizetők aránya valamivel öt százalék alatt alakult 2014-ben. Ezek közül kiemelkednek akik okostelefonnal rendelkeznek és a felsőfokú végzettségűek, akik közül sokkal többen fizettek ezzel a módszerrel.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának