Az ügyfelek számára az eredetvizsgálat kapcsán túl sok minden jövőre sem változik: aki használt autót vesz, illetve külföldről hoz be kocsit, annak ezt a vizsgálatot továbbra is el kell végeztetnie - írta a Népszabadság.
A műszaki vizsgával párhuzamosan azokat a járműveket is ellenőrzik, amelyeket a központi adatbázis szerint még soha nem vetettek alá ilyen ellenőrzésnek. Ezek száma azonban már nem lehet túl nagy, mert 2007 óta úgynevezett integrált vizsgálatot végeznek, amely minden olyan autóra kiterjedt, amelynél a tulajdonos személye nem változott.
Ami viszont alapvetően megváltozik: eddig egy miniszteri rendelet garantálta, hogy az eredetiségvizsgálatot öt, a piacon meghatározó - az összes ellenőrzés 97 százalékát lefolytató - cég módszere alapján kellett végezni, jövőre viszont a vizsgálati eljárás folyamatát kormányrendelet írja le, a kötelezően használandó számítógépes szoftvert pedig a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala KEKKH ingyen bocsátja a vállalkozások rendelkezésére.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly októberben tette közzé állásfoglalását az eredetiségvizsgálattal kapcsolatban, és akkor alaposan leszedte a keresztvizet a most működő rendszerről. Az egyik kifogás éppen az volt, hogy a kormány 1999-ben hatósági döntéssel egy piacot generált, amelynek egyes szereplőit - a verseny tisztasága és átláthatósága szempontjából vitatható körülmények között - jogszabályi úton tartósan kivételezett helyzetbe hozta. A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy ezek a vállalkozások maguk is jogsértést követtek el, hiszen árkartellt működtettek, és azért bírságot szabtak ki.
Az új szabályozás ezen a helyzeten annyiban mindenképpen változtat, hogy megszünteti a vizsgálati technológiát birtokló privilegizált vállalkozások versenyelőnyét. Így mindazok, akik eleget tesznek a rendeletben meghatározott feltételeknek, jövőre tiszta lappal indulhatnak, és már csak hatósági szerződést kell kötniük.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








