Fogyasztók közel 3 millió panasz tettek bankok, takarékszövetkezetek, biztosítók és egyéb pénzügyi intézmények ellen egy év alatt Nagy-Britanniában.
A brit pénzügyi felügyelet (Financial Services Authority) első alkalommal hozott nyilvánosságra ilyen jellegű statisztikákat, ahol a grafikonok bizony meredek emelkedést mutatnak, főként a hitelkártyákkal kapcsolatban felmerült panaszok esetén.
Emellett a nem megfelelő szolgáltatási színvonalra, és adminisztratív hibákra is sok panasz érkezett. Háromból kettő panasz bankokat érintett, melyek 2008 második felében több mint egymilliót tettek ki.
Miközben a válság nyomán a benyújtott panaszok száma drasztikusan emelkedett, a visszautasított panaszok száma szintén növekedést mutatott. A brit pénzügyi ombudsman hivatala (Financial Ombudsman Service) szóvivője szerint a pénzintézetek valóban "keményebben" bánnak ügyfeleikkel, ami a válság miatti nyomással magyarázható.
Az FSA statisztikái egyébként a pénzintézetek által szolgáltatott adatokon alapulnak. Ezekből jól látszik, hogy 2006 első felében mért adatokhoz képest, 2008 második felére egyharmaddal nőtt a panaszok száma. Ezen belül a számlákkal kapcsolatos panaszoké megduplázódott (530 ezer), a hitelkártyával kapcsolatosak megháromszorozódtak (151 ezer).
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A számok azt is mutatják, hogy egyre több ügyfél panaszkodik a bankok "túlszámlázása" miatt, amikor bizonyos tranzakciókért indokolatlan díjakat számítanak fel. Ez 2006 elején még csak 97 ezer ügyfelet érintett, de alig több mint 12 hónappal később már több mint 650 ezret.
A panaszok száma persze nem csak Nagy-Britanniában, de hazánkban is jelentős növekedést mutatott. A PSZÁF statisztikái szerint 2009. első félévében 69 százalékkal nőtt a benyújtott panaszok száma az előző félévhez képest. A növekedés elsősorban a többi panaszhoz képest alacsony részarányt képviselő tőkepiaci szektort érintette, ahol a tárgyidőszakban a panaszok száma több mint háromszorosára ugrott.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke