8 °C Budapest

Vérre menő küzdelem - üzlet az olimpia mögött

Pénzcentrum
2008. június 5. 09:30

A közelgő nyári olimpia során az egyes versenyzők az éremért folytatnak majd küzdelmet, a háttérben viszont az üzleti életben zajlanak a futamok, egészen pontosan a sportcipő világpiaci uralmáért harcol majd a két vezető márka, a Nike és az Adidas a Forbes szerint.

A sportszergyártók számára minden olimpia óriási lehetőséget tartogat, azonban az idei más lesz. Peking jelentheti ugyanis egy teljesen új piacra a belépőkártyát. Kínában mintegy 2,6 milliárdnyi, sportcipőmentes láb várja a játékokat, nem véletlen tehát, hogy mindkét társaság arra számít, hogy néhány éven belül Kína lesz az Amerikai Egyesült Államokat követően második legnagyobb piacuk.

Az Adidas számára ez kiemelten fontos, hiszen a 2005-ös Rebook-fúzió nem hozta meg a remélt eredményt, így az olimpián esetleg újra talpra állhatnak. Mindent meg is tesznek ennek érdekében, közel 100 millió dollárt adományoztak készpénzben, illetve "természetben" a partneri jogokért cserébe.

Ennek révén az Adidas szponzorál számos sportolót, önkéntest, technikust, illetve a sporteseményhez kapcsolódó interaktív internetes játékot is. A Nike-nak ezzel szemben sosem kellett hivatalos szponzorrá válnia, ahhoz, hogy betörhessen egy piacra - vélik sportgazdasági szakértők.

Annak ellenére ugyanis, hogy a német Adidas Európában erős piaci pozícióval büszkélkedhet, a Nike zászlóshajójának számító egyesült államokbeli piacon gyenge teljesítményt nyújt, emellett a rivális az elmúlt három évben világpiaci szinten is átvette a vezetést. A Sporting Goods Intelligence jelentése szerint a Nike világpiaci részesedése 36 százalékos, szemben az Adidas 21,8 százalékával. Ez utóbbihoz egyébként a Rebook 6 százalékkal járult hozzá.

Annak ellenére, hogy a Rebook-üzlet némi megtakarítást hozott az Adidasnak a márka újraépítése nem lesz könnyű feladat. Mire augusztusban megkezdődik az olimpia, az Adidas tervei szerint 4000 exkluzív üzlete nyílik meg Kínában, köztük egy közel 1000 négyzetméteres alapterületű egység Pekingben. Ebből persze a Nike sem maradhat le, hasonló számokkal büszkélkedhet.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az Adidas számára a legfőbb problémát az jelenti, hogy annak ellenére, hogy hivatalos partner, a Nike több profi sportolót tudhat maga mögött, így például a svájci teniszbajnokot, Roger Federert is. A sportolók támogatás persze azt a veszélyt is magában hordozza, hogy esetleg nem hozzák a "papírformát", azonban ha beigazolódnak a várakozások, a Nike jól járhat.

A Nike ráadásul Kína 28 sportszövetsége közül 22-vel megállapodást kötött, világszinten pedig olyan országokat tudhat portfoliójában, mint az Egyesült Államok, Németország, vagy Oroszország. Ezzel szemben az Adidas kínai sikere mellett nyomhat a latba, hogy hivatalos szponzor, vagyis az ország lakosai szemében támogatóként jelenik meg.

Mindeközben azonban nem árt végiggondolni, hogy ugyan a bírók és a személyzet Adidasba öltözik, addig a sportolók nagy része Nike ruházatban lesz, a figyelem pedig inkább utóbbiakra koncentrálódik...

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem