Külön kategóriát képeznek majd azok a mikromobilitási járművek, amelyekre július közepétől szintén kötelező biztosítást kell majd kötni.
Az utóbbi években ugyan jelentősen nőtt azoknak az aránya, akik biztosítást kötnek síelésük idejére, de a kiutazók közel fele még mindig biztosítás nélkül utazik és nincs tisztában a síelés anyagi és egyéb kockázataival.
A síelés a legveszélyesebb tömegsport. A legjobb síelő is meghalhat vagy súlyos balesetet szenvedhet a sípályán, akár önhibáján kívül is. Egy átlagos hétvégén 2-3 helikopteres és 6-7 szános mentést igénylő baleset következik be egy-egy népszerűbb síterepen, folyamatos feladatot adva a mentőegységeknek, mentőszolgálatoknak, kórházaknak. A hegyimentő nem véletlenül érdeklődik biztosításunk után, ugyanis biztosítás nélkül komoly anyagi terhek elé nézünk.
Biztosítás nélkül tulajdonképpen semmink sincs. Magunknak kell állnunk mentésünk, kórházba szállításunk (milliós), ellátásunk (1000 euro/nap), esetleges műtétünk, gyógyszerünk költségeit. Szeretteink kiutazása, magunk vagy autónk hazaszállíttatása szintén a mi pénztárcánkat fogja terheli. Utasbiztosítás hiányában nélkülöznünk kell ezen felül a magyar nyelven hívható assistance központok szolgáltatását is, amelyek kár esetén megszervezik és ki is fizetik helyettünk a költségeinket. Ugyanez igaz akkor is, ha mi okozunk valakinek kárt, vagyis az ő ellátását ugyanúgy fizetnünk kell, mintha mi sérültünk volna meg.
Vigyázat! - Az Európai Egészségbiztosítási Kártya nem megfelelő síelésre! Az ingyenesen kiváltható kártya nem fedezi a hegyi mentés akár 1,5 millió Ft-os költségeit. A kártyára igénybe vett szolgáltatások után sok országban önrészt is kell fizetni (5-20% az adott ország szabályainak megfelelően). A kártyát nem fogadják el minden kórházban, nem fizeti ki helyettünk felelősségi vagy poggyászkárainkat és nem jár hozzá magyar nyelvű segítség (assistance) sem.
A Biztosítás.HU közleménye szerint tehát nem érdemes az utasbiztosításon spórolni, különösen mert a biztosítás interneten keresztül történő megkötése csak perceket vesz igénybe. Tavaly óta ráadásul már az utazás napján is megköthetjük a biztosításokat, feltéve, hogy még nem léptük át Magyarország határát.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Politikai korlátokat szabnak az MI-nek
- Egy szlovák ellenzéki pártvezér is halálos fenyegetést kapott
- Halálos baleset, teljes zárlat a 4-es úton
- Kocsis Máté a Fico-merényletről, a választás tétjéről és a kommentek gyilkos erejéről
- Húsz fok különbség egy időben az ország két pontján - térkép
- Vége a találgatásoknak: Thomas Tuchel elárulta, marad-e a Bayernnél