27 °C Budapest

Indul a kötelező-tülekedés: a többség végzetes hibát vét!

Pénzcentrum
2008. szeptember 4. 05:55

Drága hibák, felpiszkált konkurensek - Indulhat a versenyfutás! A biztosítók többsége már lázban ég, házon belül teljes gőzzel készülnek a küszöbön álló kötelező-kampányra, legtöbbjük azonban továbbra is végzetes hibákat vét, így az elköltött milliók egy része ablakon kidobott pénz lesz. Az "Online marketing stratégiák a KGFB piacon" című szemináriumon megtudtuk, mire érdemes mindenképp odafigyelni, mielőtt útjukra engedjük a milliókat.

Nem kívánunk amellett érvelni, hogy az internet egy sikeres kötelező-kampányból gyakorlatilag kihagyhatatlan komponens, hiszen ezzel az állítással legtöbb Olvasónk minden bizonnyal egyetért. Ami ennél sokkal érdekesebb, az a konkrét online hirdetési megjelenések fajtánkénti megoszlása, azok hatékonysága és egy-két apró trükk, amivel a konkurensek elé lehet kerülni, vagy legalábbis el lehet kerülni a lemaradást.

Magyarországon a legnagyobb online hirdetők elsősorban márkaismertség növelésre, márkaerősítésre használják a netet, ennek megfelelően a hirdetési megoldások közül túlnyomó többségben vannak a display típusú hirdetések, a bannerek.


Fontos látni, hogy a különböző megoldások különféle célok elérését szolgálhatják, a kötelező-kampányos tülekedés alatt pedig minden bizonnyal a legtöbb hirdető elsődleges célja a konverziók, azaz a kötések számának maximalizálása. Amint az alábbi táblázatból látható, erre nem éppen a banneres megoldás a legmegfelelőbb.


A táblából kiolvasható következtetésekkel sok hirdető már tisztában van, éppen ezért számítani lehet arra, hogy a biztosítótársaságok és alkuszok a keresőhirdetésekben is összemérik erejüket amellett, hogy email-ekkel bombázzák majd a közönséget.

Damjanovich Nebojsa, online marketing szakértő a szemináriumon kiemelte, hogy a hirdetők ugyan elmozdultak a költséghatékonyabb megoldások felé, a tavalyi tapasztalatok szerint azonban számos hirdető szponzorált linkje simán a cég nyitóoldalára vezetett, ahol a kötelező biztosítást, mint terméket, igencsak nehéz volt megtalálni. Ez óriási hiba, hiszen ha belegondolunk, a hirdető fizet a klikkért, de gyakorlatilag alig adja meg magának az esélyt arra, hogy látogatói biztosítást kössenek.

A szponzorált linkes hirdetések esetén mindig ajánlott a linkre kattintókat a hirdetés tartalmához szervesen kapcsolódó "landing oldalra" irányítani, hiszen ekkor a klikkelés után azt kapják, amire számítottak, nagyobb eséllyel lehet őket valamilyen akcióra (jelen esetben biztosításkötésre, kalkulációra) rávenni. A nyitólap a legtöbb alkuszcég esetében ma erre nem alkalmas.

Jó landing oldalt csinálni persze korántsem olyan egyszerű, több száz oldalas könyvek szólnak erről is, az azonban bizonyított tény, hogy ezen oldal megléte nélkül jóval rosszabb a kampány konverziós értéke. A gyakorlatban tanácsos több landing oldal változatot is készíteni és megnézni, hogy melyik teljesít legjobban, majd azt tovább finomítani. Mivel a 2008-as kgfb-kampányban nagyságrendileg 30-50 kattintás alapon hirdető szereplő lesz, minden apróságnak kiemelkedő szerepe lehet.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Érdemes lehet tudni, hogy ha egy márkanév be van jegyezve védjegyként, akkor az adott országban le lehet tiltani a Google-nél a konkurensek adott kulcsszóra történő hirdetéseit. (Ez azért hasznos információ, mert a hirdetők gyakran egymás nevére is hirdetnek, a több kötés reményében.) Letiltás esetén számolni kell persze azzal, hogy az anyacég hozzájárulása nélkül senki nem fogja tudni használni a kulcsszót a hirdetésekhez (esetleg a megbízott ügynökség, illetve az az alkusz sem, aki a védett nevű biztosító termékét igyekszik reklámozni).

Más kérdés persze, hogy az igazán élelmes hirdetők már előre felkészültek a harcra és az organikus találatok listájában is igyekeznek folyamatos optimalizálással minél előbbre kerülni a Google kereséseknél. Jelenleg azonban összesen 3-4 olyan biztosító van itthon, mely fontos kulcsszavakra jó pozícióban szerepel, a SEO terén is lenne tehát még tennivaló, mivel a keresők 70-80%-a csak az első 5 találatot nézi meg, amint az az alábbi hőtérképből is látszik.

Kell a net a döntéshozatalhoz? Jobban, mint valaha!

Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője a szemináriumon rávilágított arra, hogy ma már az internetnek hatalmas szerepe van a vásárlási döntés előkészítésében. 2007-es adatok szerint a magyarországi netezők 55%-a vallotta úgy, hogy internetezés közben utánanézett a termékeknek, szolgáltatásoknak, amiket meg akart venni. (A vásárlási tranzakció természetesen az esetek többségében nem online megy végbe.)

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2024. május 20. 08:32
Még a héten megszületik a döntés a spot Ethereum ETF-ekről, a piac pesszimista. Nehéz nem politikai...
Bankmonitor  |  2024. május 20. 07:58
Megjelent az MNB Lakáspiaci jelentésének legfrissebb, 2024. májusi kiadványa. A dokumentumban a jegy...
Buxelliott  |  2024. május 19. 16:40
A múlt héten az előrejelzésnek megfelelően megérkezett a várt esés, mely nagyságrendben már elérte a...
MEDIA1  |  2024. május 19. 10:05
A nemrégiben leállt online cégbetekintő platform mostantól új helyen érhető el, de már e-szignó is k...
Ez a superfood lehet a foci Eb nagy slágere (x)

Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 20. hétfő
Bernát, Felícia
21. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem