Pénzcentrum • 2025. június 12. 15:01
Egyre több panasz érkezik a Temu webáruház csomagjait kézbesítő hazai futárcég, az iMile Hungary működésével kapcsolatban – közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH).
A bejelentések alapján sokan arról számolnak be, hogy nem tudják elérni a futárokat, a csomagjaik nem érkeznek meg, az ügyfélszolgálat elérhetetlen, és a kifizetett pénzük is elveszik.
A panaszok hatására az NKFH vizsgálatot indított a cég ellen. A hatóság hangsúlyozta: amennyiben az iMile Hungary nem tesz eleget jogszabályi kötelezettségeinek, szigorú intézkedésekre számíthat.
Egyúttal figyelmeztették az összes vállalkozást arra, hogy kötelesek betartani a jogszabályokat és a fogyasztókkal kötött szerződésekben vállalt kötelezettségeket. Ellenkező esetben a hatóság határozottan fellép a fogyasztói jogok védelmében.
A vásárlókat arra bátorítják, hogy problémás esetekben ne maradjanak tétlenek: panaszaikkal fordulhatnak az NKFH-hoz, a postai szolgáltatásokat felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH), vagy a területileg illetékes kormányhivatalhoz is.