Pénzcentrum • 2025. április 17. 12:04
A kínai online kiskereskedelmi óriások, a Shein és a Temu bejelentették, hogy áremelésre kényszerülnek a Donald Trump által bevezetett vámok következtében.
A Shein és a Temu bejelentették, hogy áremelésre kényszerülnek az amerikai piacon a Donald Trump által bevezetett vámok miatt. A rivális vállalatok szinte azonos közleményekben tájékoztatták amerikai vásárlóikat, hogy április 25-től "árkiigazításokat" hajtanak végre, miután működési költségeik megemelkedtek "a globális kereskedelmi szabályok és vámok közelmúltbeli változásai miatt" - írja a BBC.
A rendkívül alacsony áraikkal népszerűvé vált webáruházak az elmúlt években több tízmillió amerikai vásárlót szereztek, ami jelentős nyomást gyakorolt az Amazonra is. A piaci verseny hatására az Amazon tavaly novemberben elindította Haul nevű platformját, ahol 20 dollár alatti termékeket kínál.
Trump elnök januári hivatalba lépése óta akár 145%-os vámokat vetett ki a kínai importtermékekre. Az amerikai kormányzat a héten közölte, hogy az új vámok a meglévőkkel együtt egyes kínai árucikkek esetében elérhetik a 245%-ot is. Az elnök emellett megszüntette a 800 dollár alatti termékekre vonatkozó vámmentes kedvezményt is, amely korábban jelentősen hozzájárult a Shein és a Temu gyors amerikai piaci térnyeréséhez. Mindkét párt amerikai törvényhozói aggályokat fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy ezek a vállalatok "kihasználták" ezt a rendelkezést.
Az amerikai vámhatóságok adatai szerint tavaly mintegy 1,4 milliárd csomag érkezett az Egyesült Államokba ezen a kedvezményes rendszeren keresztül, szemben a 2013-as 140 millióval. A vámok bevezetése óta a Shein és a Temu alkalmazásainak népszerűsége jelentősen visszaesett. A Temu jelenleg a 75. helyen áll az amerikai Apple Store ingyenes alkalmazásainak letöltési listáján, miután az elmúlt két évben következetesen az első öt hely egyikét foglalta el. A Shein az 58. helyre csúszott vissza a múlt havi 15. helyről.
Más kínai kiskereskedelmi alkalmazások azonban továbbra is előkelő helyen szerepelnek az amerikai ranglistákon, köztük a DHgate a második, az Alibaba Taobao platformja pedig a hetedik helyen áll. A Shein és a Temu emellett jelentősen csökkentette amerikai reklámköltéseit is. Mike Ryan, a Smarter Ecommerce online reklámügynökség e-kereskedelmi elemzési vezetője a LinkedIn-en közölte, hogy a Temu április 9-től "kikapcsolta az összes Google Shopping hirdetését az Egyesült Államokban".
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Sensor Tower piackutató cég adatai szerint a Temu átlagos napi amerikai hirdetési költése a közösségi média platformokon (Facebook, Instagram és YouTube) 31%-kal csökkent az április 13-át megelőző két hétben az előző hónaphoz képest. A Shein átlagos napi hirdetési költése ugyanebben az időszakban 19%-kal esett vissza. Közleményeikben a Temu és a Shein arra biztatták vásárlóikat, hogy még az áremelés előtt vásároljanak.
Készen állunk arra, hogy biztosítsuk megrendeléseik zökkenőmentes kézbesítését ebben az időszakban. Mindent megteszünk, hogy alacsonyan tartsuk az árakat és minimalizáljuk a hatást. Csapatunk keményen dolgozik a vásárlási élmény javításán
- írták a vállalatok.