Nem lelkesednek a magyarok a fizetős hűségprogramokért: hülyék lesznek még ezért is fizetni?

Nem lelkesednek a magyarok a fizetős hűségprogramokért: hülyék lesznek még ezért is fizetni?

Pénzcentrum2024. augusztus 2. 15:34

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki egy friss reprezentatív felmérés eredményeiből. Ugyan vannak, akik már hallottak róluk, de a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket.

A GKID az eMAG megbízásából reprezentatív felmérést végzett a magyar felnőtt korú internetezők körében az előfizetéses hűségprogramokról. A kutatás alapján, az előfizetéses hűségprogramok legfontosabb előnyei: ingyenes házhozszállítás és ingyenes átvétel csomagautomatában, kedvezmény a rendelés összegéből. Az országban elérhető, e-kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok közül a legtöbben az eMAG Genius programját ismerik, mely az ingyenes próbaidőszak keretében közel 140 ezer ügyfelet vonzott be.

Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak: 10-ből 5 online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi / éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások.

A friss mérés szerint a legtöbben az eMAG hűségprogramjáról, a Geniusról hallottak: az online vásárlók 17%-a találkozott már a programmal. Második legismertebb a TESCO online club hűségakciója, 12%-os ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10%-os ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9%, a Wolt+-ról 8%, az Amazon Prime-ról 8% hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4%-a ismeri. A válaszadók 57%-a nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.

Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7%-a tagja ennek a hűségprogramnak – derül ki a GKID legfrissebb felméréséből. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 Ft.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Tényleg sokat lehet spórolni?

Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30%), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27%) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.

Címkék:
vásárlás, ingyenes, online, online kereskedelem, online vásárlás, előfizetés, online rendelés, vásárló,