Visszakozik az áremeléstől a két élelmiszer-óriás: ezt már a vásárlók nem tudnák kifizetni

Pénzcentrum2024. február 22. 18:01

Az inflációs időszakban túl drágává váltak, ezért visszafogja árainak növelését a Danone és a Nestlé. A cégek ezzel a saját márkás termékektől próbálja visszacsalogatni a vásárlókat a minőségibb árucikkek felé.

Mérsékli áremeléseit a Nestlé és a Danone, hogy az olcsóbb saját márkás termékektől visszacsábítsa a vásárlókat a márkás élelmiszerek felé - jelentette a Bloomberg a két cég negyedéves gyorsjelentése alapján. A portál megjegyezte, az áremelésekre az inflációs időszakban a bevételnövekedés eléréséhez volt szükség. 

Az áremelések tervezett visszafogásának fényében a Nestle csökkentette értékesítési előrejelzéseit, a menedzsment 2024-ben organikus alapon körülbelül 4 százalékos bevételnövekedést vár az előző év 7,2 százalékos növekedése után. 

David Hayes, a Jefferies elemzője szerint a kilátások csalódást okoztak a Nestle részvényeseinek, különösen a negyedik negyedévi organikus értékesítési növekedés elmaradása ad okot aggodalomra.

A Danone vezérigazgatja viszont megerősítette a középtávú célokat: 2024-re 3-5 százalék közötti növekedést terveznek mérsékelt nyereségesség-javulással együtt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Bloomberg végül megjegyezte: Nestle árfolyama 4 százalékot esett ma reggel, a Danone viszont 0,2 százalékot emelkedett.

Címkék:
vásárlás, áremelés, infláció, saját márka, fogyasztás, nestlé,