Indul a roham a magyar piacokon: vidéken pont nem azt keresik most, mint a pestiek

HelloVidék2023. november 29. 08:13

A piacozás nem csupán a termékek beszerzését jelenti, hanem egy valódi közösségépítő folyamat, ahol a termelők személyesen találkozhatnak a vásárlókkal - írja a HelloVidék. Viszont nemcsak előnyei vannak a piacon, sok kihívással is szembesülhetnek az őstermelők. Ezekről Rattner Réka piacszervező nyilatkozott a lapnak, aki elmondta: az újhullámos termelői piacok, amelyek az elmúlt években nagy számban indultak el, különösen kihasználják az online marketing lehetőségeit. 

"Piacszervezőként nemcsak felületet biztosítunk a termelőknek a megjelenésre, hanem marketing eszközökkel is népszerűsítjük őket. Bemutatjuk a történetüket, termékeik eredetét, előnyeit, valamint folyamatosan tájékoztatjuk a vásárlókat a piacok időpontjáról és helyszínéről" - mondta az online lehetőségekről a szakértő, aki szerint a piacok termelői összetétele attól is függ, hogy hol vagyunk.

Megfigyeltem, hogy különböznek a vásárlási szokások Érden és a fővárosban, pedig mindössze 15-20 km-es távolságról van szó. Ezeket figyelembe kell venni, mert amikor valakit meghívunk árusítani, az felelősséggel jár. Az ígéret, hogy a termelő jól fog szerepelni, egyfajta szervezői elkötelezettség, de végül a vásárlók döntenek, így ez nem mindig garantált. Az biztos, hogy nem lehet ugyanazt a stratégiát alkalmazni egy rehabilitált, majdhogynem belvárosi kerület vásárlóközönségére és egy félig városi, félig vidéki 80 ezer lakosú településre, mert teljesen más dinamikával működnek

- mondta Rattner Réka.

A teljes cikk a piacszervezésről, a piacozás kihívásairól a HelloVidék oldalán olvasható.

Címkék:
vásárlás, piac, őstermelő, termelők, szokások, vásárló, vásárlók, termelő, vásárlási szokások, piacok,