A „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”? Vizsgálatot indított a GVH

Pénzcentrum2023. július 10. 13:55

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben. A vizsgálat tárgya a diszkontlánc egyik reklámkampánya, melyben azt állították, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc".

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” állítást tette, amely szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallja, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú" - közölte közleményben a GVH.

A hatóság jelzése szerint a kereskedelmi kommunikációban megjelölt, a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum által közösen végzett felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására. Mint a GVH fogalmaz, "tekintettel a hivatkozott felmérés kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegére, valamint arra, hogy a felmérés a kereskedelmi kommunikáció közzétételéhez képest korábbi időszakra (2022. december 2. – 2023. január 30.) vonatkozott". Elemzésünket a felmérésről itt olvashatod:

"Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben" - áll a közleményben, amiben azt is leszögezik, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Frissítés! (2023.07.10. 15:20) - A Lidl Magyarország állásfoglalása

Cikkünk megjelenése után az alábbi közleményt juttatta el a Lidl Magyarország szerkesztőségünknek. Az állásfoglalást az alábbiakban változtatás nélkül közöljük:

"A Lidl Magyarország a GVH által „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” témában indított vizsgálat tekintetében a vállalat jogszerű eljárása kapcsán az alábbi állásfoglalást kívánja tenni: A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül. A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidl-től függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről. A Lidl Magyarország a hatósággal együttműködik és a témában releváns kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja."

Címkék:
vásárlás, lidl, gvh, magyarország, felmérés, versenyhivatal, legolcsóbb, eljárás,