Árhorror a magyar boltokban: napi szinten drágulnak a termékek, lassan luxus lesz a sajátmárkás is

Portfolio2022. augusztus 3. 19:26

Egyre több magyar háztartás életszínvonalát veti vissza a drasztikus infláció, így csökken a fogyasztás és egyre nagyobb a kereslet az alacsonyabb minőségű termékek iránt. Az árstopok áruhiányt generálnak, hiába korlátozzák a vásárolható mennyiségeket a boltok. Egyes termékekből a láncok már főként az alacsony minőségűt tartják, mert nem akarnak veszteséget. A Portfolionak kiskereskedelmi források arról beszéltek, hogy még soha nem volt olyan gyors az átárazás, vagyis az áremelés, mint az adó bejelentése után.

"Naponta többszáz terméket áraztak át a különadó kivetése után. Ilyet még nem láttam" - mondta a Portfolio-nak egy, a kiskereskedelmi szektorra rálátó forrása annak a drasztikus áremelkedésnek a hátteréről. Egy bolti dolgozó pedig azt mondta a lapnak, hogy "ma már a sajátmárkás kerül annyiba, mint tavaly a prémium". Mindeközben számos lánc igyekszik is kivenni a kínálatából a prémium minőségű árstopos termékeket, hiszen ezeken egyre nagyobb a veszteségük. Az ilyen árut olcsó importtal helyettesítik, amire viszont nagy a kereslet. A nem árstopos termékeknél is az látszik, hogy az olcsóbbat keresik a vevők.

A kiskereskedelemnek gyakorlatilag nincs más választása, hogy mindent áthárítson a fogyasztókra - írja a lap. "Vagy áthárítanak minden költséget és adóemelést, vagy bezárják a boltot" - nyilatkozta az egyik forrás.

A jelen gazdasági helyzetben viszont a vásárlók is igyekeznek visszafogni a költéseiket: a következő hónapokban még magasabb lesz az infláció, miközben a megemelkedő rezsire fognak spórolni az emberek, így a forrás szerint még nagyobb visszaesésre számítanak a volumenben.

Címkék:
vásárlás, bolt, drágulás, infláció, prémium, üzlet, vásárló, termékek, áruhiány, boltlánc, sajátmárkás,