Kilőttek ezek a vásárlások a pandémia alatt: erre tényleg senki nem számított

Pénzcentrum2021. május 1. 16:01

A forgalmi adatok fontos változásokat mutatnak a világjárvány kitörése utáni évben (2020. március – 2021. március) az előző év azonos időszakához képest. Ez a változás megfigyelhető volt a vásárlók fogyasztói magatartásában a kilenc vizsgált országban.

2020 márciusa és 2021 áprilisa között a Vivre összesen 25 százalékos forgalomnövekedést regisztrált a platformjain az előző év ugyanezen időszakához képest. Az egyik legjelentősebb változás mégis az 55 év felettiek növekvő érdeklődése volt az online vásárlás iránt.

A 25–54 év közöttiek által lebonyolított tranzakciók az összes regisztrált rendelés körülbelül 69 százalékát jelentik a vizsgált időtartamban. Ettől függetlenül a legjelentősebb növekedés a tranzakciók számában a 18–24 és az 55–65 év közötti kategóriákban volt megfigyelhető.

A világjárvány elmúlt éve közelebb hozta a vásárlókat a mobiltelefonokhoz is. A vizsgált időszak alatt a legmagasabb forgalomnövekedést mobiltelefonokon rögzítették, körülbelül 35 százalékot. A cég platformjain eltöltött idő az asztali készülékeknél elenyésző mértékben növekedett, körülbelül 3 százalékkkal.

Az elmúlt év felgyorsította az átállást a készpénzes fizetésről a bankkártyás fizetésre is. Míg a világjárvány előtti időszakot a készpénzes vásárlások jellemezték, a jelenlegi időszakot a biztonságos, főleg elektronikus fizetések dominálják.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Magyarországon a legnépszerűbb termékkategóriák az elmúlt évben a dekorációk, a konyhai kellékek és kiegészítők, valamint a szőnyegek voltak.

Címkék:
vásárlás, készpénz, készpénzmentes, vásárlási szokások, világjárvány,