Pénzcentrum • 2020. augusztus 6. 16:02
Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte - derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
A vásárlók egyre nagyobb aránya (40%) bízik abban, hogy végső soron visszatérhet megszokott fogyasztási szokásaihoz, azonban köztük is megoszlanak a vélemények arról, hogy ez milyen mértékben képzelhető el. Az EY Future Consumer Index tanulmánya ezeknek a vevőknek öt markáns csoportját határozta meg aszerint, hogy milyen tényezők befolyásolják döntéseiket.
Akciófüggők
A megkérdezettek közel harmada (30%) számára a termék ára lesz a legfontosabb, ők állandóan figyelik a kedvezményeket. Az elsősorban idősebbekből és egyedülállókból álló csoport tagjai nem foglalkoznak a márkákkal, elég, ha a termék biztosítja alapigényeiket, emiatt várhatóan kevesebbet költenek a jövőben, mint korábban.
Egészségtudatosak
A válaszadók mintegy negyedének (26%) saját és családja egészsége az elsődleges, így azokat a márkákat választják, amelyek biztonságosságáról meg vannak győződve. Minimalizálják a felesleges kockázatokat, így lehetőleg online szerzik be a szükséges termékeket. Ez a csoport gondolja leginkább azt, hogy életmódja hosszú távon is megváltozik.
Környezetvédők
A válaszadók 17 százaléka számára a Föld sorsa a legfontosabb. Tisztában vannak azzal, hogy tevékenységük milyen hatással van a körülöttük lévő világra. A kor- és társadalmi osztály szempontjából is vegyes képet mutatótó szegmens tagjai olyan vállalatokat keresnek, amelyek osztják ezeket az értékeket. Hajlandóak többet fizetni a kiváló minőségű, etikus forrásból származó, fenntartható termékekért.
Aktivisták
Az elsősorban városi értelmiségieket lefedő csoport a kutatásban résztvevők 16 százalékát teszi ki, ők nagyobb figyelmet fordítanak a cégek társadalmi hatására. Őszinte és átlátható szervezeteknek adnak bizalmat, és bizonyítékot is várnak arra, hogy a márka a profit mellett a közösség igényeit is figyelembe veszi.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hedonisták
Minden kilencedik válaszadó (11%) - elsősorban a millenniumi és a Z generáció tagjai. Nem aggódnak egészségük és anyagi helyzetük miatt, probléma nélkül járnak plázákba és éttermekbe. A veszélyhelyzet sem aggasztja őket, és emiatt nem változtatják meg életmódjukat. Továbbra is azokat az élményeket keresik, amelyek segítenek számukra a legtöbbet kihozni az életből.
- mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. "Ebben a nehéz helyzetben a hazai cégek akkor tudnak növekedni, ha a vevők változó igényeihez alakítják portfóliójukat, egyedi digitális szolgáltatásokat fejlesztenek ki és biztosítják átlátható működésüket" - tette hozzá a szakértő.