Ezekben a webshopokban nem éppen problémamentes a vásárlás

Pénzcentrum2020. május 13. 12:04

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt - derül ki egy friss felmérésből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban: a külföldi online áruházak ugyan népszerűbbé váltak az utóbbi években, de a fiatalok szerint nehézkesebb náluk vásárolni. Az online vásárlás egyre nagyobb teret hódít, a járványhelyzet pedig még inkább felgyorsította ezt a folyamatot, ugyanakkor ez fokozott biztonságot követel.

Lényegében majdnem minden fiatal, a 19-29 évesek 96 százaléka vásárolt már az interneten keresztül, szemben a 2016-ban mért 89 százalékkal. Emellett az online boltokat rendszeresen látogatók aránya 26 százalékról 37 százalékra nőtt - áll a K&H ifjúsági indexében, amely a koronavírus-járvány előtt, 2019 végén készült.

A legtöbb interneten vásárló fiatal magyarországi webáruházból rendel, 79 százalékos az arányuk, ami a 2016-os 72 százalékhoz képest növekedést jelent. A magyarországi aukciós és hirdetőoldalak népszerűsége csökkent: a fiatalok 35 százaléka használta ezeket, 2016-ban még 39 százalékos volt a részesedésük. Ugyan még elmarad a hazaiaktól, de az évek során nőtt a külföldi webáruházak látogatottsága, hiszen a neten vásárló fiataloknak az 52 százaléka, és főleg a fővárosban élők rendeltek tőlük, négy évvel ezelőtt viszont csak 34 százalék került velük kapcsolatba.

A felmérésből az is kiderült, hogy milyen gyakran ütköztek nehézségekbe a fiatalok a rendelés során. A magyar webáruházból vásárlók többsége, azaz 63 százaléka nem találkozott semmilyen problémával, 33 százalékuknak akadt valami gondja, de ez csak ritkán fordult elő. Mindössze 4 százalékuk mondta azt, hogy gyakran volt fennakadás az online vásárlásban. A magyar aukciós oldalakkal az ott vásárló fiatalok 58 százaléka soha nem talált kivetnivalót, ugyanakkor 7 százalékuk szerint ez sokszor előfordult.

A külföldi webáruházakkal azonban már más a helyet: az onnan rendelő fiatalok kevesebb, mint fele, mindössze 41 százaléka tudott problémamentesen vásárolni, ami jóval elmarad a magyar webáruházaknál mért 63 százalékos szinttől. Az érintettek 49 százaléka ugyan tapasztalt fennakadást a külföldi webboltokban, de ez szerintük csak ritkán fordult elő, 11 százalékuk pedig arról számolt be, hogy rendszeresen problémát jelent a termékek beszerzése.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
Azt látjuk a kutatások alapján, hogy a fiatalok vevők az online vásárlásra. Akár külföldi, akár belföldi online boltból rendel valaki vagy fizet az interneten, nagyon fontos a biztonságra figyelni. A mostani járványhelyzetben felértékelődtek az online megoldások, így kiemelten fontos, hogy mindenki tisztában legyen a leglényegesebb információbiztonsági teendőkkel. Többek között azzal, hol lehet biztonságosan fizetni, hogyan lehet felismerni a megbízható online áruházakat, mik azok az adathalász kísérletek és hogyan szedhet le egy trükkös app pénzt a gyanútlan érdeklődő számlájáról

- mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

Címkék:
vásárlás, webshop, online vásárlás, információbiztonság, aukciós oldal, külföldi webshopok,