Pénzcentrum • 2018. december 5. 11:02
Ma már bárki egy helyen elintézheti a nagybevásárlást, nem kell a különböző termékekért különböző áruházakba rohangálni. Látva a hatalmas választékot, joggal merülhet fel a vásárlóban: mégis ki dönt arról, mely termékek kapjanak helyet a polcokon? Mielőtt a vásárlók elé kerül, ki az, aki kipróbálja, teszteli a különböző élelmiszereket? Hogyan kerülhet be egy kisvállalat termékével az áruházba? A Lidl sajtóeseményén jártunk, ahol ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
Ma már, ha valaki el szeretné intézni a heti vagy havi nagy bevásárlást, nem feltétlenül kell több üzletbe betérnie, egy helyen is megkap mindent. Óriási a választék, egy helyen akár több ezer termék közül válogathatnak a vásárlók. Joggal merül fel a kérdés: mégis ki dönt arról, mely termékek kerülhetnek be például egy diszkontáruház polcaira? Mielőtt a vásárlók elé kerül, van-e valaki, aki megkóstolja a hús-, tejtermékeket, édességeket?
- tudtuk meg a Lidl által szervezett sajtóeseményen, ahol bepillantást nyerhettünk abba, hogyan is zajlik egy független laboratórium által végzett vakkóstoló.
Novemberben amúgy az Aldi is szervezett hasonló sajtóeseményt, amelyről a Pénzcentrum is beszámolt. A sajtóbejárás középpontjában a termékbeszerzések mellett egy, az üzlet életében átlagosnak mondható vakteszt állt, amiben a meghívott 15-20 újságíró 8 különböző termékkört tesztelt, ezekben természetesen megtalálhatók voltak a diszkont sajátmárkás termékei is. A teszt eredményét és beszámolónkat itt olvashatod el.
Minden terméket megkóstolnak
A Lidl Magyarország állandó kínálatában az 1400-at is meghaladó különböző termék található meg, melyeket rendszeres időközönként ellenőriznek. A független laboratóriumi vizsgálat alkalmával minimum 12 ember végzi a kóstolást, akik több, összehasonlítható terméket kóstolnak meg és hasonlítanak össze.
Egy ilyen kóstolóba nyerhettek bepillantást a sajtó munkatársai. 5 különböző virslit, pisztáciát és zselés szaloncukrot kóstoltunk. A virsliket csomagolás nélkül, normál és főtt állapotban tekinthettük meg kóstolás előtt, ez alapján kellett pontozni a külső megjelenést. Ezután mindenki megkapta a falatokat, amelyeknek értékelni kellett az illatát, állagát, ízét, ezen belül a sósságot és fűszerességet. Végül egy sajátmárkás, úgynevezett "budget-termék" győzött a teszten, a Lidl terméke a második lett.
A pisztáciáknál is hatalmas különbségek voltak, a méret, a sósság, az illat vagy a szín tekintetében is. A Lidl terméke itt is a 2. helyezést érte el. Az 5 kóstolt szaloncukor minőségében szintén óriási különbségeket tapasztalhattunk, volt, holtversenyben végzett végül a Lidl és egy másik cég terméke.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Arra a kérdésre, mi történik akkor, ha egy profik által végzett vakteszten valamelyik termék elhasal, a cég közölte, a tesztek eredménye rendkívül fontos a vállalat számára, így ezek alapján az adott termék kifogásolt tulajdonságai fejlesztésre ill. módosításra kerülnek.
A diszkontlánctól megtudtuk, a Lidl Magyarország áruházaiban közel 60 százalékos a magyar termékek aránya.
Arra a kérdésre, egy hazai kis-vagy középvállalkozás hogyan juttathatja be az áruházba a termékét, a cég közölte, a hazai beszállítói körének és ezen keresztül szortimentjének bővítése érdekében a vállalat 2013 márciusában elindította a "Lidl a magyar beszállítókért" programot, majd 2016-ban a "Beszállítói Akadémia" eseménysorozatot, amelyek keretén belül a hazai termelők és beszállítók a szakmai szervezetek képviselőinek segítségével pontos képet kaphattak az egyes területek helyzetéről, a fejlődési lehetőségekről, valamint közvetlenül egyeztethettek a Lidl munkatársaival, hogy miként válhatnak az áruházlánc beszállítóivá. Kiderült, három év alatt 45 százalékkal növelte hazai beszállítóinak számát a Lidl.