4 tipp, hogy ne legyen totális csőd az ajándékozás

Pénzcentrum2017. december 14. 19:30

Azok, akik nem szeretik zsúfolt boltokban való keresgélést, mert egyszerűen nincs idejük vagy nem bírják a tömeget, egyre többen vásárolnak közvetlen értékesítőtől. Ezért azonban nekik és mindenki másnak is nem árt, ha betart néhány egyszerű alapszabályt annak érdekében, hogy legyen totáli csőd az év végi ajándékozás.

Évről-évre több ember vásárol közvetlen értékesítőktől, ami nem csoda, hiszen tőlük gyorsan, kényelmesen és személyre szabottan szerezhetünk be minőségi árucikkeket. Az egészséges életmódot támogató wellness termékek és étrend-kiegészítők, a kozmetikumok és parfümök vagy a praktikus háztartási cikkek nemcsak saját célra hasznosak, de ajándékötletnek is kiválóak. Az etikusan működő közvetlen értékesítő cégeket és fogyasztók érdekeit képviselő Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) összegyűjtötte, mi az, amire a körültekintő vásárlónak mindig oda kell figyelnie.

1. Nézzük meg, hogy kitől vásárolunk!

Amikor egy közvetlen értékesítő terméket ajánl, kérés nélkül igazolnia kell személyazonosságát, és azt, hogy melyik céget képviseli. Nézzük meg az igazolványt, árukatalógust! Győződjünk meg arról, hogy a képviselt cég valóban működik Magyarországon, és az ügyfélszolgálata is elérhető. Ebben a cég weboldala és az ott található információk is a segítségünkre lehetnek.

2. Kérdezzünk!

A közvetlen értékesítőknek pontosan és részletesen kell bemutatniuk a kínált termékeket.  Az etikusan működő cégek értékesítői tájékoztatnak az árról, a fizetési feltételekről és a szállítási határidőről. Ismertetik a termékre érvényes garanciákat, elmondják, meddig és hogyan állhatunk el a vásárlástól. Vásárlás előtt mindezt tisztázzuk és kérdezzünk, ha bármi nem világos. Az értékesítőknek minden kérdésünkre pontos és érthető választ kell adniuk.

3. Figyeljünk a garanciára!

A legtöbb esetben termékgarancia is biztosítja a vásárlók elégedettségét. A garanciális feltételeket, a garanciát nyújtó cég nevét és címét, a garancia időtartamát, valamint a rendelkezésünkre álló panaszkezelési lehetőségeket a cégeknek világosan fel kell tüntetniük a megrendelő nyomtatványon vagy a vásárláshoz kapcsolódó bármely más írott anyagon. Minden feltételnek világosnak kell lennie - erről győződjünk meg, mielőtt átvennénk a terméket.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

4. Legyünk tisztában a jogainkkal!

Amennyiben közvetlen értékesítő cégtől üzlethelységen kívül - például az otthonunkban - vásárolunk, a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül és díjmentesen felmondhatjuk a vásárlási szerződést, és visszakérhetjük a termék árát. Ilyenkor egy elállási nyilatkozatot kell kitöltenünk és eljuttatnunk a cég címére.

Címkék:
vásárlás, pénzcentrum.hu, karacsony, ajándékozás, költekezés, garancia, ajándék, költés,