Elképesztő, mennyit vásároltak idén a magyarok a szomszédban

Pénzcentrum2017. szeptember 4. 18:33

Virágzik a bevásárlóturizmus, a magyarok egyik kedvenc úti célja ebből a szempontbaól Ausztira. Idén többször mentünk és többet is költöttünk a szomszédságban, mint a korábbi években.

Az egynapos külföldi utakon a kiadások 87 százalékát élelmiszerek, italok, tartós és értékes fogyasztási cikkek, üzemanyag, valamint egyéb árucikkek vásárlására fordítják a magyarok, utazási céltól függetlenül. Szépen hízik is az egynapos utazásokon a családok költekezése. De nem csak kirándulgatunk az egynapos kiruccanások közben, hanem vásárolgatunk, üzletelünk és dolgozunk is e röpke idő alatt. Több napra vásárlási céllal nem nagyon utazunk, a munkavégzés pedig már egy másik történet, így a bevásárlóturizmus oldaláról az egynapos kiutazások adják a súlyt - írja a Blokkk.com.

A kiutazások számát nézve 2017 első félévében 5,9 millió alkalommal kerekedtek fel egynapos kiruccanásra a kirándulók (olyan is volt), vásárlók, vagy éppen munkát vállalók ami több az egy évvel korábbinál. A többség azonban nem kirándul, hanem a kiutazás fő célját nézve nagyobb részt vásárol, üzletel, vagy éppen valamilyen munkát vállal. A bevásárlási céllal nekirugaszkodók száma is nőtt ebben az időszakban, 10 százalékkal, 2,2 milliónyian indultak el határon túli boltszemlére.

Az egynapos kiutazás alatt feltehetően a többség mindenképpen vásárol valamit, függetlenül az utazás fő céljától.

Több évre visszatekintve is kitűnik, hogy az egynapos turizmus fő célja a vásárlás, vagy valamilyen üzletelés (jövedelemszerzés valamilyen módon), vagy éppen a munkavégzés. Ez utóbbi nyilván a határmentén lakók számára kézenfekvő lehetőség, főleg a fizetésbeli különbségek miatt, leginkább nyugati irányban.
A kiutazások éves statisztikájából kitűnik, hogy a bevásárlóturizmus egyre vonzóbb cél sokak számára, hiszen ezeknek az utazásoknak a száma három év alatt 20 százalékkal megemelkedett.

Egyre több pénzt szórunk el a szomszédban

Szépen hízik a bevásárlóturizmus a legfrissebb adatok szerint. 2017 első félévében közel 45 milliárd forintot költöttek el a bevásárlóturisták külföldön, ami 15 százalékos, tehát csekély arányúnak egyáltalán nem nevezhető nagyságú növekedés. Ha pedig azt nézzük, hogy a vásárlási céllal utazókkal együtt az üzletelési, vagy éppen munkavégzési szándékkal egy napra valamelyik szomszédos országba átrándulók mennyit költenek, annak összege már 60 milliárd forint volt 2017 első félévében, ami 12 százalékos emelkedést takar.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elmúlt évek külhoni költekezési adatai is azt mutatják, hogy 2016-ban igazán nagy kedvvel utazgattak a magyarok külföldre vásárolni és a 2017 első félévi adatok alapján a vásárlási kedv nem hagyott alább.

A magyarok kedvenc külhoni bevásárló célpontja pedig Ausztria. Ebben a viszonylatban a bevásárlóturizmus másfélszeresére ugrott, így az osztrák boltosok bizonyára nem neheztelnek a magyar vásárlókra. 2016-ban feltört Szerbia, de a szlovák boltosok is tartják a markukat, a többiek a szomszédok közül viszont már hátrébb kullognak.

Címkék:
vásárlás, ausztria, külföld, bevásárlóturizmus,