Pénzcentrum • 2013. január 26. 08:02
Már európai bankok is törik a fejüket, hogyan növelhetnék tovább új utakon profitjukat. Erre egyik megoldás az lehet, ha a netbankokban reklámokat helyeznek el, amit akár kifejezetten vásárlási szokásainknak megfelelően választhat ki a rendszer.
A Daily Mail arról számolt be, hogy egyre több angol bank tervezi különböző ajánlatokkal bombázni a számlatulajdonosokat, de hasonló megoldás rövid időn belül akár a magyar hitelintézeteknél is megjelenhet. Még a facebook vagy a google-t is lepipálhatja az internetbank, hiszen az adatlapunknál és a kereséseinknél sokkal pontosabb képet kaphat vásárlási szokásainkról egy bank.
Kártyás vásárlásoknál a bankunk megtudja, milyen üzletekben, milyen gyakorisággal vásárolunk és ennek megfelelően válogathatja ki a megfelelő hirdetést. Ilyen adatok birtokában könnyen a hirdetési piac fontos szereplőjévé válhatnak a bankok. A hirdetők örülnek annak, ha a reklámjaik olyan emberekhez jutnak, akik valóban vevők lehetnek. És tegyük hozzá, aki gyakran nézegeti a folyószámláját annak nagy valószínűséggel pénze is van költeni, aminek szintén örülnek a reklámozók.
A lehetőségek szinte határtalanok, például egy gyakran látogatott bolt riválisai könnyen megcélozhatják a számlánkat és az akciós ajánlataikat közvetlenül az adott vásárlás összege alá helyezhetik, ahol számlaellenőrzéskor biztosan nem kerüli el a figyelmünket. Angliában például a McDonalds-ban vett hamburger számlasora után jelenik meg a Burger King hirdetése.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez nekünk is jó lehet, hiszen ha hirdetési felületté válik az internetbank, akkor olcsóbbá válhat a bankolás is. Ez különösen jól jönne most, amikor a tranzakciós illeték miatt több száz vagy akár ezer forinttal is megugrottak a díjak. A bankoknak, ha érdekükben áll, hogy minél többen férjenek hozzá a banki rendszerükhöz, olcsóbbá tehetik azokat a műveleteket. Utalás, beszedési megbízás és még az alapdíjak is olcsóbbá válhatnak. Cserébe persze reklámokkal árasztanak el minket.